28 خرداد 1398 - 10:39

تشکیل کارگروه تعامل پذیری بین دستگاه‌ها

رییس مرکز فنآوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد از تشکیل کارگروه تعامل پذیری با حضور نمایندگانی از قوای مقننه، قضاییه و ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۰۴۴
123

به گزارش ایبِنا، علی عبدالهی با اعلام این خبر، هدف از ایجاد این کارگروه را ایجاد هماهنگی، تصمیم سازی در تبادل اطلاعات بین دستگاهی به  منظور حفظ یکپارچگی، استانداردسازی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات الکترونیکی و به اشتراک گذاری اطلاعات ذینفعان اعلام کرد.


بنا بر این گزارش، عبدالهی تشکیل کارگروه تعامل پذیری با حضور نمایندگانی از قوای مقننه، قضاییه و ستاد کل نیروهای مسلح را نشان دهنده این امر دانست که بهبود فضای کسب و کار یک موضوع فرادستگاهی و فراقوه ای است.


وی با بیان اینکه قاعدتاً یکی از الزامات و پیش شرط های بهبود فضای کسب و کار، تعامل بین سازمان ها و دستگاه های مختلف است، افزود: به عنوان مثال در بخش صدور مجوزهای کسب و کار، الکترونیکی شدن استعلامات مورد نیاز برای صدور مجوزها در تسهیل و تسریع فرآیندهای مربوطه می تواند بسیار موثر باشد که یکی از اهداف و وظایف کارگروه تعامل پذیری پیگیری این موضوعات است.


عبدالهی گفت: تشکیل این کارگروه شش ماه قبل به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و آیین نامه داخلی آن در اولین جلسه کارگروه با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان بخش ها تصویب شد.  


گفتنی است، اعضای گروه تعامل پذیری را دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات (رییس کارگروه)، نمایندگان رییس مجلس شورای اسلامی؛ قوه قضاییه، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، بانک مرکزی، نیروی انتظامی، سازمان امور اداری و استخدامی، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و دو نفر متخصص فناوری اطلاعات تشکیل می دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر