28 خرداد 1398 - 12:42
معاون وزیر صمت:

اتکای تولید به بانک‌ها باید کاهش یابد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ تولیدی نباید فقط به سیستم بانکی اتکا کرد.
کد خبر : ۱۰۱۰۵۹
رونق تولید

به گزارش ایبِنا، سعید زرندی در نشست نحوه تامین مالی سه شرکت بزرگ صنایع غذایی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه‌ای شرکت‌های تولیدی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از همه ظرفیت قانونی برای این امر استفاده می‌کنیم.


وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی، تبصره 18 قانون بودجه و سایر منابعی که برای تولید درنظر گرفته شده برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به کار گرفته می‌شود.


معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: البته اعطای تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته روند نزولی داشته و بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است.


وی تصریح کرد: در قانون مصوب بودجه (تبصره 18) نیز اعدادی که صندوق توسعه ملی و بانک‌ها قرار بود از این محل برای تولید پرداخت نمایند نیز با سهم خیلی پایینی در حال اجرایی شدن است.


زرندی گفت: شرکت‌های بزرگ باید بطرف ابزارهای جدید تامین مالی سوق یابند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار سرمایه، می تواند برای شرکت های بزرگ راهگشا باشد و ما تلاش می کنیم شرکت های بزرگ را با این مسیر آشنا کنیم.


در این نشست سه شرکت صنایع غذایی، طرح‌های توسعه ای خود را تشریح کردند و موانع موجود با حضور نمایندگان بانک‌ها و صندوق توسعه ملی بررسی شد.


همچنین با حضور چند شرکت تامین سرمایه، روند استفاده از ابزارهای تامین مالی در بورس و نحوه استفاده شرکت ها از این بازار تشریح شد.


برچسب ها: بانک تولید
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها