28 خرداد 1398 - 14:40

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه تایدواتر خاورمیانه

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه اعلام کرد: افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل وجه نقد و دریافتی سهامداران بزودی عملیاتی می شود.
کد خبر : ۱۰۱۰۶۶
طرح

به گزارش ایبِنا، حسن زارعی در نخستین کنفرانس خبری خود پس از واگذاری مجموعه به بخش خصوصی با اشاره به اینکه خبر خوش در انتظار سهامداران این شرکت است، تصریح کرد: شرکت تایدواتر خاورمیانه در آینده ای نزدیک، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را اجرایی می کند.


زارعی ادامه داد: این افزایش سرمایه از محل وجه نقد سهامداران پرداخت خواهد شد و به دلیل سود بالای سهام شرکت پرداخت سهامداران از طریق سود دریافتی صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه این شرکت، حدود ۱۰ هزار سهامدار خُرد دارد گفت: برخی از این سهامداران ۳۰ سال است که این سهام را در اختیار دارند.


زارعی در ادامه این نشست خبری درباره اینکه بعد از واگذاری تاید واتر به بخش خصوصی شاهد تغییر نگاه در این مجموعه بوده‌ایم، اظهار داشت: به دلیل دولتی بودن اهداف متفاوت بود، ‌الان هدف ما فقط سودآوری شرکت است. طی ۸ ماه اخیر تلاش کرده‌ایم این نگاه در مجموعه نهادینه شود؛ هم‌اکنون ۴۳۰۰ نفر پرسنل داریم.


وی با بیان اینکه تاید واتر در تمام بنادر کشور از جمله شهید رجایی حضور دارد، افزود:‌ سال ۹۶ حدود ۶۰ میلیارد مجموعه سود شرکت بود، ‌امسال این رقم به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده و انتظار افزایش آن را با وجود محدودیت شرایط در سال جاری را داریم.


مدیرعامل تاید واتر تصریح کرد: حدود ۱۰ در بیمه و مالیات تاید واتر مشکل داشت که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان بود. این مسئلهرا برطرف کرده‌ایم و مشکلات مربوط تا سال ۹۶ حل شده است. وی یادآور شد: قراردادهای پیمانکاری (حدود ۸۶۰۰ قرارداد) مورد بازنگری قرار گرفت و برخی از آنها به دلیل زیانده بودن به نصف کاهش یافت.


زارعی با اعلام اینکه خرید خارجی به زیر ۲۰ درصد رسیده و ۸۰ درصد با استفاده از مهندسی معکوس تامین می‌شود، اظهار داشت:‌ قراردادهای تاید واتر ساماندهی شده است؛ به عنوان مثال در بخش کشنده ها برون سپاری را قطع کرده و حدود ۲۰ میلیارد تومان که به همین دلیل از شرکت خارج می شد، بازگردد. وی با بیان اینکه تاید واتر به یک شرکت هلدینگ تبدیل شده که فقط بر عملکرد شرکت ها نظارت می کند، گفت: قراردادهای واسطه ای بندری را قطع کرده ایم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر