28 خرداد 1398 - 19:36
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد؛

تلاش حداکثری شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات به سیل زدگان

بانک مرکزی اعلام کرد : تلاش حداکثری شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات به سیل زدگان ادامه دارد و تعللی در اقدام بانک ها وجود نداشته است.
کد خبر : ۱۰۱۰۷۷
بانک مرکزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور برای اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ حداکثر تلاش خود را به منظور تسریع در اعطای تسهیلات به هموطنان سیل زده به کار گرفته و به اطلاع این دسته از هم وطنان عزیز می‌رساند، اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارد به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.


بر این اساس، در راستای حمایت از هموطنان سیل زده کشور در فروردین ماه سال جاری، مقرر شد براساس مصوبات هیات وزیران بابت جبران خسارات وارده در تمام استان‌های کشور، از محل منابع سیستم بانکی تسهیلات قرض الحسنه اعطا شود.


در این خصوص باتوجه به لزوم اصلاح مصوبات صادره در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ و پیگیری های مستمر بانک مرکزی، مصوبات جدید هیات وزیران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ صادر و از سوی این بانک در تاریخ ۲۶‏.۲‏.۱۳۹۸ به بانک‌های عامل ابلاغ شد. که براین اساس مقرر شد، در مجموع مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع قرض‌الحسنه سیستم بانکی کشور بابت جبران خسارت های‌ ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در تمام استان های آسیب دیده (بابت بخش کشاورزی و بازسازی اماکن مسکونی) اعطا شود.


از این رو به اطلاع هموطنان سیل زده کشور می‌رساند اعطای تسهیلات بابت جبران خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بابت جبران خسارات وارد به بخش کشاورزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی استان به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.


گفتنی است باتوجه به لزوم انجام هماهنگی های لازم، بانک مرکزی با پیگیری و تشکیل جلسات مستمر مختوم به جلسه ۲۲‏ خرداد ماه سال جاری، با حضور نمایندگان وزارت کشور، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل، نسبت به بررسی مشکلات واحدهای اجرایی از جمله دستگاه‌های معرفی‌کننده و همچنین بانک‌های عامل، اقدام کرده و در این زمینه حداکثر تلاش به منظور تسریع در اعطای تسهیلات به هموطنان سیل زده به عمل خواهد آمد. لذا علی رغم مطالب طرح شده، تعللی در اقدام بانک‌ها به عمل نیامده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر