29 خرداد 1398 - 16:40

نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در ۵ محور تشریح شد

معاون اتاق تعاون ایران از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشکاه جدید ساختمان با تمرکز بر ۵ محور خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۱۲۶
مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بزرگترین رویداد ملی در صنعت ساختمان به زودی در نمایشگاه بین المللی پایتخت اکران می شود، با عبور از هجده دوره نمایشگاهی در حوزه صنعت ساختمان، اتاق تعاون ایران درصدد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان است.


علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران و دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تمرکز نمایشگاه نوزدهم را بر ۵ محور تشریح کرد. وی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان صنعت مادر است و بیش از ۶۰ درصد صنایع کشور به آن وابسته هستند، حضور حداکثری مشارکت کنندگان را نکات برجسته نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان و حمایت از تولیدکنندگان در این نمایشگاه را از محوری ترین اهداف نمایشگاه عنوان کرد.


مطیع جهانی اظهارداشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به نام رونق تولید است و حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار اقتصاد ملی قرار گرفته، ایجاد بستری مناسب برای انسجامی از تولیدکنندگان در بزرگترین رویداد ملی کشور در صنعت ساختمان را برخود واجب می دانیم.


دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، رویکرد صادراتی را به عنوان دومین محور بیان داشت و گفت: با پذیرش هیات های تجاری از کشورهای هدف و ایجاد بستر مناسب برای گفتگو و مذاکره فعالان حوزه صنعت ساختمان، می توان زمینه افزایش تولید و گسترش صادرات و خدمات فنی و مهندسی و تولیدات این صنعت را فراهم کرد.


وی ادامه داد: همچنین برگزاری همایش ملی در حوزه صنعت ساختمان با حضور اساتید و بزرگان صنعت و میهمانان ویژه  از کشورهایی که در صنعت ساختمان پیشران هستند، تدارک دیده شده است.


این مقام مسئول افزود: امسال نمایشگاه رویکرد علمی را از مهم ترین محورهای اصلی خود قرار داده است، با توجه به مباحث جدید در صنعت ساختمان و با هدف رسیدن به خودکفایی و رونق تولید و بالا بردن سطح علمی فعالان اجرایی در صنعت پیشران کشور  با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ثبت نام دو دوره آموزشی یکساله MBA و DBA در حوزه تخصصی صنعت ساختمان، همزمان با آغاز نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع و در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران به کار خود پایان خواهد داد.


گفتنی است، برای اولین بار است که دوره های تخصصی مذکور در کنار برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تعریف شده است. وی ایجاد غرفه ساخت ایران را از دیگر محورهای نمایشگاه نوزدهم برشمرد و تصریح کرد: هدف از ایجاد این غرفه این است که تمامی استارتاپ ها و دانش بنیان ها در این پاویون حضور داشته و تمامی صنعتگران و فعالان این حوزه می توانند نیازهای خود را از ابتدا تا انتها از طریق مشاوره و اجرا پیگیری و عملیاتی کنند.


وی در تشریح فعالیت و خدمات این غرفه اذعان داشت: با توجه به شرایط تحریم، تامین برخی قطعات و مواد اولیه برای این تولیدکنندگان دغدغه ای است که به سختی صورت می گیرد که فعالان و تولیدکنندگان  می‌توانند  با  بهره گیری از خدمات غرفه ساخت ایران، از ظرفیت های علمی و پژوهشی داخلی برای طراحی و راه اندازی تولید تا مرز خودکفایی تلاش کنند.


مطیع جهانی ایجاد یک پاویون با حضور مشترک ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو را از دیگر محورهای نمایشگاه نوزدهم عنوان کرد و گفت: تمامی شرکت هایی که در حوزه صنایع نوین از جمله نانو فعالیت دارند، در سالن اختصاصی که به همین منظور در نظر گرفته شده است، گردهم خواهند آمد.


برچسب ها: اتاق تعاون تعاون
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر