02 تير 1398 - 10:01
وزیر راه خبر داد:

تسهیلات ۱۸ درصدی برای ساخت مسکن نیروهای مسلح

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی برای سازندگان واحدها در نظر گرفته شده و بانک‌ها ۸۰ درصد هزینه احداث را در قالب تسهیلات در اختیار سازنده قرار خواهند داد.
کد خبر : ۱۰۱۲۰۹
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: برنامه ساخت این واحدها دو ساله است و قرار است تا پایان سال ۹۹ به پایان برسد.


وی با بیان اینکه ساخت این ۱۰۰ هزار واحد افزون بر برنامه ۴۰۰ هزار واحد خواهد بود و گام جدیدی برای افزایش عرضه قلمداد می‌شود، افزود: از ۴۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده، عملیات ۱۴۰ هزار واحد آغاز شده و برنامه اجرای آن در مراحل مختلف قرار دارد.


اسلامی ادامه داد: به تدریج در هفته‌های آینده تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد و در آینده نزدیک برنامه عملیاتی ۱۱۰ پروژه با حضور رئیس جمهور در راستای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه تصریح کرد: اراضی در اختیار نیروهای مسلح در ۲۵ شهر که در قالب طرح خروج پادگان‌ها از شهرها آزاد شده برای احداث این پروژه‌ها تخصیص می‌یابد و در صورتی که در مکانی زمین در اختیار نداشته باشند وزارت راه و شهرسازی اراضی را در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد داد.


وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی برای سازندگان واحدها در نظر گرفته شده و بانک‌ها ۸۰ درصد هزینه احداث را در قالب تسهیلات در اختیار سازنده قرار خواهند داد که بعد از فروش، این تسهیلات به خریدار منتقل می‌شود، تسهیلات در نظر گرفته شده به همه بانک‌های عامل ابلاغ شده و نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تعهد پشتیبانی از جریان تولید مسکن با بانک مرکزی به صورت مشترک است و آنها تعهد کردند سهم مسکن از تسهیلات به ۲۰ درصد برسد، این در حالی است که سال گذشته ۱۰۳ هزار میلیارد تسهیلات به بخش مسکن پرداخت شد که ۱۳.۵ درصد سهم تسهیلات بوده است.


اسلامی با بیان اینکه دولت برای خانه‌دار شدن همه افشار برنامه دارد و نکته حائز اهمیت شدت بخشیدن به تولید مسکن است، گفت: طرح پس‌انداز مسکن برای کارکنان دولت و خانه اولی‌ها اجرایی خواهد شد، بدین شکل که از بدو استخدام در هر نهاد دولتی یا خصوصی اقساطی از حقوق کارکنان کم شود و پس از چند سال به کمک این سپرده‌ها صاحب مسکن شوند و باقی مانده مبلغ واحد مسکونی به صورت اقساط از حقوقشان کسر شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها