02 تير 1398 - 10:11
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

مخالفتی برای معامله مجازی طلا و جواهر وجود ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر از موافقت این اتحادیه برای فعالیت صنف طلا و جواهر در فضای مجازی در صورت وجود بستر لازم خبر داد.
کد خبر : ۱۰۱۲۱۱
آیت محمدولی

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه اتحادیه طلا به دلیل خطرات و ریسک بالای فعالیت تمامی کسب و کارها و سایت‌ها در حوزه فروش آنلاین طلا به دنبال توقف فعالیت این واحدها است، پاسخ داد: از آنجایی که شیوه کسب و کار و نوع فعالیت ها در حال تغییر است و اتحادیه طلا و جواهر نیز به دنبال توسعه کسب و کار و رونق تولید است، به طور حتم با فعالیت مجازی صنف طلا مخالفتی ندارد.


وی افزود: اما به دلیل بروز مشکلات و موارد کلاهبرداری که پیش از این در این حوزه رخ داده بود، اتحادیه طلا موافق فعالیت این کسب و کار ها به شرط وجود چارچوب و شرایط تعریف شده مشخص است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: فعالیت در فضای مجازی بسیار خوب است، اما برای صنعت طلا و جواهر نه تنها زمینه لازم فراهم نیست بلکه فرهنگ سازی و بستر مناسبی نیز وجود ندارد و فعالیت در چنین شرایطی به طور حتم باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.


محمدولی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر دستوری از سوی دادستانی و قوه قضاییه درباره فعالیت این واحدها در فضای مجاز به اتحادیه ابلاغ شود، به طور حتم ما خواهیم پذیرفت زیرا ما در مقابل قانون تسلیم هستیم.


وی در ادامه متذکر شد: اما تمام تلاش ما بر این است تا شاهد تکرار دوباره اتفاق ها و پرونده هایی مثل شرکت سکه ثامن نباشیم، زیرا اینگونه اتفاق ها باعث بروز مشکل برای مردم خواهد شد.


رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان تاکید کرد: اما اگر بستر و چارچوب مشخصی تدوین شود که زمینه تخلف وجود نداشته باشد، به طو حتم اتحادیه طلا نیز از فعالیت فعالان این صنف در فضای مجازی حمایت خواهد کرد.


برچسب ها: طلا فضای مجازی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر