04 تير 1398 - 10:38

کتاب وقایع‌نگاری فراز و فرودهای بازار سرمایه منتشر شد

کتاب "وقایع‌نگاری فراز و فرودهای بازار سرمایه" توسط انتشارات ژرفام نشر منتشر شد.
کد خبر : ۱۰۱۲۸۲
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش ایبِنا، در مقدمه این کتاب که بخشی از مجموعه یادداشت‌های مهدی حاجی‌وند را در خصوص عوامل اثرگذار بر معاملات بازار سرمایه در برمی‌گیرد، آمده است: افزایش شاخص بورس، رکوردشکنی در بازار سرمایه، صعود شاخص بورس، بازگشت بازار سرمایه به رونق، بورس پربازده‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری و ... این‌ها عناوینی است که هر از گاهی از طریق رسانه‌های مختلف بویژه رادیو و تلویزیون به گوش مردم می‌رسد. موضوعاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد بویژه کسانی که اطلاعات کمتری از سازوکار معامله در بورس دارند، به وسوسه بیفتند تا(بدون هیچ اطلاع و تجربه حضور در بازار سهام)، سرمایه‌های اندک و گاهی قابل توجه خود را برای کسب سود بیشتر به تالار شیشه‌ای بیاورند.


 در برخی موارد نتیجه این بی‌اطلاعی و رفتار هیجانی، پس از گذشت مدت زمان اندکی به طور معمول زیان و از دست رفتن بخشی از سرمایه این افراد می‌شود و در پی آن نیز این دسته از سهامداران و سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند برای همیشه عطای حضور در بازار سرمایه را به لقای آن ببخشند. از این رو شاید بتوان یکی از دلایل عدم توسعه‌یافتگی بازار سرمایه در کشور و همچنین تداوم بانک‌محور بودن اقتصاد را، عدم اطلاع‌رسانی و فرهنگی‌سازی و این چنین موضوعاتی برشمرد.


بر این اساس به نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی و آگاهی دادن به جامعه در خصوص مولفه‌های اثرگذار بر معاملات بازار سرمایه در مقاطع مختلف اقدامی است که بتواند در این زمینه مفید باشد. به همین منظور تلاش شد مجموعه عوامل مختلف اثرگذار بر روند افزایش و نیز کاهش شاخص بورس و کلیت بازار سرمایه در قالب یادداشت‌های نگاشته و منتشر شده در یک بازده زمانی خاص توسط نویسنده، با اندک بازنگری و ویرایشی در قالب کتابی تهیه و به تفکیک سال‌های انتشار در ۵ فصل منتشر شود تا سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بویژه تازه‌واردان، از آگاهی و اطلاع بیشتری در خصوص توجه به مولفه‌های اثرگذار بر دادوستدهای این بازار برخوردار شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر