05 تير 1398 - 15:09
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی :

۱۲۰۰ میلیارد تومان در مناطق آسیب دیده از سیل هزینه می شود

رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت : در حوزه زیربناها،۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع بانک های خصوصی در مناطق آسیب دیده از سیل هزینه خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۱۳۵۴
نشست برنامه و بودجه

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، کورش پرویزیان دوشنبه ۳ تیرماه، در مراسم امضای تفاهم نامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل با استفاده از منابع بانکی که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه و رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی برگزار شد، گفت : بانک‌ها تلاش کردند بخشی از خدمات و سرویس‌های بانکی مورد نیاز برای مناطق سیل‌زده فراهم شود به گونه ای که در کمترین زمان ممکن، خدمات بانکی از سرگرفته شد. علاوه بر این کارکنان شبکه بانکی به صورت خودجوش، نسبت به همکاری برای ارسال کالا، غذا، دارو و وجه نقد از طریق سازمان خود و نهادهای حمایتی اقدام کرد.


وی افزود : کمک‌های بانکی از جمله کمک‌های داوطلبانه بوده است تا هرچه سریع‌تر شرایط بحرانی درمناطق سیل‌زده کنترل شود.


وی ادامه داد: بانک ها نیز بعد از وقوع حادثه نسبت به ارسال اقلام و لوازم خانگی به صورت قابل توجهی با منابع بانکی از طریق نهادهای حمایتی در همان روزهای ابتدایی وقوع سیل به مناطق آسیب دیده اقدام کردند.


مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بازسازی مناطق سیل‌زده و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق گفت : بانک‌ پارسیان ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و با مشارکت بنیاد برکت و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی اختصاص داد.


همچنین حسب تفاهم نامه مذکور، ۳۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت های زیرساختی در این مناطق با تضمین دولت پیش بینی شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر