مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد :

زمان واریز سود سهام عدالت مشمولان باقی مانده

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت برای باقیمانده مشمولانی که تا کنون سود سال ۹۶ را دریافت نکرده‌اند، به زودی واریز می‌شود.
کد خبر : ۱۰۱۴۰۱
جعفر سبحانی

به گزارش ایبِنا  به نقل از فارس، سیدجعفر سبحانی، در مورد اینکه عده‌ای از مردم اعلام کرده‌اند که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: بخشی از مبالغ واریزی سود از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر که ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند، به سازمان خصوصی‌سازی رسیده که به حساب مشمولان واریز شده است.


 به گفته وی شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت شامل بانک‌ها، بیمه‌ها، ایران خودرو، پتروشیمی و پالایشگاهی هستند که تعدادی از آنها هنوز سود عملکردشان را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند.


وی افزود: سال مالی شرکت‌ها وقتی تمام می‌شود، بعد از برگزاری مجمع و تصویب صورت‌های مالی در مجمع عمومی این شرکت‌ها، طبق قانون تجارت ۸ ماه فرصت دارند تا سود صاحبان سهام را ورایز کنند.


همچنین سال مالی برخی شرکت‌ها منتهی به ۲۹ اسفندماه است و تعدادی از شرکت‌ها سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ دارند که در مورد شرکت‌های دارای سال مالی اسفندماه، مجمع عمومی سالانه چهار ماه بعد یعنی در تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود و تا ۳۱ تیر ۹۸ فرصت برگزاری مجمع دارند و بعد از آن نیز هشت ماه فرصت دارند تا سود صاحبان سهام از جمله دارندگان سهام عدالت را واریز کنند.


به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، شرکتی که مجمع آن در تیرماه ۹۷ برگزار شده تا پایان اسفند ۹۷ سود آن دریافت شده و مشکلی نداریم و به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است، اما یک تعداد از شرکت‌ها تا ۳۱ خردادماه ۹۷ که سال مالی آنها است، اما مجمع عمومی عادی آنها چهار ماه بعد یعنی ۳۰ مهرماه برگزار شده و طبق قانون تجارت هشت ماه بعد از برگزاری مجمع فرصت دارند که سود صاحبان سهام از جمله سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنند.


سبحانی افزود: عمده شرکت‌هایی سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند، ما هم به مشمولان مربوطه سود آن را وریز کرده‌ایم، اما برخی از شرکت‌ها هنوز از فرجه قانونی استفاده می‌کنند، مانند شرکت هلدینگ خلیج فارس که تا ۳۱ خرداد ۹۸ فرصت داشت که سود سال مالی ۹۶ را واریز کند که  ظرف ۱۰ - ۱۵روز آینده سود سهام عدالت را پرداخت خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر