09 تير 1398 - 10:12
تهرانفر مطرح کرد؛

معافیت بانک کارآفرین از تحریم‌های ثانویه/ گسترش روابط بین‌المللی

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به معافیت این بانک از تحریم‌های ثانویه آمریکا بر لزوم گسترش روابط بین‌المللی و ارائه خدمات ارزی به مشتریان تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۱۴۱۴
بانک کارآفرین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین روز شنبه یکم تیرماه از طریق ویدئو کنفرانس با کارکنان شعب بانک در سراسر کشور گفتگو کرد. در این تماس ویدیویی که با حضور مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، محمدرضا خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌المللی، افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی، اسمعیل برزنونی مدیر امور شعب و فریبرز قربانیان مدیر امور فناوری اطلاعات برگزار شد، تهرانفر از زحمات و تلاش‌های تمامی همکاران بازنشسته که طی سال‌های همکاری با هدف تعالی و رشد بانک در تمامی عرصه‌ها، تجارب ارزشمند و گرانبهای خود را در اختیار بانک کارآفرین قرار دادند، قدردانی و تصریح کرد: دوران جدیدی از کار و تلاش در بانک کارآفرین آغاز شده است.


تقدیر از همکاران بازنشسته و سپردن امور به مدیران جوان


مدیرعامل بانک کارآفرین در این تماس ویدئویی تصریح کرد: از همکاران بازنشسته نظام بانکی که سال‌ها افتخار همکاری با آنها را در بانک کارآفرین داشتیم، بابت انتقال تجریبات ارزشمندشان تشکر می‌کنم. از ابتدای تاسیس بانک‌های خصوصی، نگرانی اکثر مدیران و سهامداران این بود که مسئولیت مدیریت واحدهای ستادی و شعب به چه کسانی محول شود. همکاران بازنشسته ما در نظام بانکی این زحمت را تقبل کردند و با دل و جان از تجربیات خود در بانک‌های دولتی، برای پیشبرد اهداف بانک‌های خصوصی استفاده کردند.


وی افزود: متاسفانه از امروز افتخار همکاری با تعداد زیادی از همکارانمان را نخواهیم داشت. بر خود فرض می‌دانم که صمیمانه از آنها تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت کنم. امیدوارم دوران بازنشستگی جدید، دوران خوبی برای آنان باشد و با آرامش این دوران را سپری کنند.


تهرانفر با اشاره به سیاست‌گذاری‌های جدید بانک مبنی بر استفاده از پتانسیل و دانش کارکنان جوان بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر تغییر بزرگی در بانک رخ داده و مسئولیت شعب و مدیریت واحدهای ستادی به همکاران جوان و خوش‌آتیه ما در بانک کارآفرین سپرده شده است. بنابراین از شما می‌خواهم با دقت بیشتری نسبت به گذشته فعالیت کنید و توجه ویژه‌ای به مسائل داشته باشید. در برخی از شعب و ادارات با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. من و مدیران ارشد بانک این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم و شعب و ادارات مرکزی را رصد خواهیم کرد. بدون شک این تغییر را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم و این دوران را با سربلندی و افتخار طی می‌کنیم.


وی تاکید کرد: امروزه دانش بانکداری همواره در معرض تغییر و تحول قرار دارد و روش‌های نوینی برای انجام عملیات بانکی ارائه می‌شود. ما در بانک کارآفرین باید آماده باشیم که خودمان را به روز کنیم، بهتر تصمیم بگیریم، با قواعد و قوانین زودتر آشنا شویم، کارهایمان را به طور صحیح و با دقت انجام دهیم و در چارچوب قوانین بهتر انجام وظیفه کنیم.


تهرانفر با اشاره به تغییر و تحولات گسترده فناوری و به‌روز شدن بی‌وقفه اطلاعات افزود: اطلاعات گسترده‌ای در زمینه علم بانکداری در دسترس قرار دارد که به صورت پیوسته به‌روز می‌شود. از همکارانم در بانک کارآفرین درخواست می‌کنم که خودشان را به آنچه تاکنون آموخته‌اند، محدود نکنند. لازم است که با علم نوین بانکداری آشنا و به روش‌های نوین آن مجهز شویم.


لزوم توجه به اصول و قوانین حاکم بر نظام بانکی


وی همچنین افزود: به عنوان مثال اعتبارات بانکی، بحثی است که همه مسئولان کشور به آن توجه دارند. هر ساله در قانون بودجه اهداف متعددی برای اعتبارات نظام بانکی وضع می‌شود و قواعد بیشماری برای انجام آن در نظر گرفته می‌شود. چه قوانین جدیدی که از طرف مجلس ابلاغ می‌شود و چه قوانینی که در گذشته وضع شده است. عمل به همه این اصول و قواعد، بینش و نگرشی می‌خواهد که ما باید با توجه به آنها بهترین تصمیمات را بگیریم. لذا باید به آنچه که از طرف ادارات مرکزی اعلام می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. همچنین مواردی که از ارگان‌های دیگر مثل بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، باید به دقت مورد توجه قرار بگیرند و کارکنان به آنها تسلط داشته باشند.


مدیر عامل بانک با تاکید بر ضرورت توجه جدی به بحث پولشویی در بانک‌ها تصریح کرد: شناسایی مشتریان و مبارزه با پولشویی از مسائل دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اطلاعات مشتریان قبلی در صورت نقص، باید تکمیل شود و در جلب مشتریان جدید نیز این امر باید با دقت مدنظر کارکنان شعب باشد.


وی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا و اعمال محدودیت‌های گسترده علیه صنعت بانکداری کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک کارآفرین از جمله بانک‌هایی است که مشمول تحریم‌های ثانویه جدید قرار نگرفته است. اگرچه شرایط کشور به گونه‌ای است که حتی با این وجود، محدودیت‌های زیادی در برقراری رابطه با بانک‌های بین‌المللی داریم. لذا باید به مشتریان ارزی بهترین خدمتی را که می‌توانیم ارائه دهیم. این امر از دو جنبه رضایت مشتریان ارزی و سودآوری بانک، و همچنین گسترش روابط بین‌المللی حائز اهمیت فراوان است. مشتریانی که برای دریافت خدمات ارزی به شعب مراجعه می‌کنند، حتماً باید به مدیریت امور بین‌الملل هدایت شوند و یا خدمات ارزی را با هماهنگی کامل با کارشناسان مدیریت امور بین‌الملل دریافت کنند.


تهرانفر تاکید کرد: خوشبختانه بانک کارآفرین در شرایط خوبی قرار دارد و هدفمند و باانگیزه به سمت جلو حرکت می‌کند. با کمک یکدیگر و با تلاش همه همکاران می‌توانیم بر مشکلات موجود فائق شویم و جایگاه بانک کارآفرین را بیش از پیش اعتلا دهیم.


در ادامه این کنفرانس ویدئویی، مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی ضمن تشکر از همکاران بازنشسته خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از همکاران قدیمی بانک در کنار و همراه ما نیستند که یاد و خاطرشان را گرامی می‌داریم و برای آنها آرزوی موفقیت و سربلندی داریم. به همکارانی که مسئولیت‌های جدیدی را در شعب و واحدهای ستادی تقبل کرده‌اند، تبریک می‌گویم و امیدوارم در سمت جدید خود، منشأ خدمت و باعث پیشرفت و ترقی بیش از پیش بانک باشند.


محمدرضا خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌الملل در ادامه افزود: به همکارانی که به تازگی به جمع روسای شعب و مدیران واحدهای ستادی پیوسته‌اند، تبریک می‌گویم و برای آنها در سمت جدید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.


افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی نیز ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بازنشسته بانک خاطر نشان کرد: اگرچه تجربه کارکنان بازنشسته نقطه قوت بانک کارآفرین به شمار می‌رود، اما هر سازمان در برهه‌ای از زمان دوران گذاری دارد. دورانی که در آن با اتخاذ تصمیماتی می‌تواند به اعتلا و پیشرفت سازمان کمک کرد. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که بانک کارآفرین در کنار تجربه، از توان نیروهای جوان و نخبه خود بهره‌برداری نماید. بدون شک استفاده از دو عامل تجربه و انگیزه نیروی جوانی سبب خواهد شد نام بانک کارآفرین همچون گذشته خوش بدرخشد و جایگاه این بانک در نظام بانکی کشور ارتقاء یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر