09 تير 1398 - 12:13
آذری جهرمی مطرح کرد:

راه مقابله با تحریم را به خوبی آموخته‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا دشواری‌هایی برای ما ایجاد کرده و ما نیز از تحریم استقبال نمی‌کنیم، اما راه مقابله با این تحریم‌ها را به‌ خوبی آموخته‌ایم
کد خبر : ۱۰۱۴۳۳
آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در آستانه سفر به «دالیان» با هدف شرکت در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد، صبح امروز با سفیر چین در تهران دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار، وزیر ارتباطات با اشاره به تاریخچه بسیار خوب روابط دو کشور بر ظرفیت توسعه همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.


آذری جهرمی چین را شریک مهمی برای ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال توصیف کرد و با اشاره به تمایل آمریکا به یک‌جانبه‌گرایی در حوزه فناوری در عصر انقلاب چهارم صنعتی گفت: امروز عمده شرکت‌های بزرگ جهان در حوزه‌های سیستم عامل، شبکه و زیرساخت و خدمات و سرویس، آمریکایی هستند؛ بنابراین با یک سلطه گری خدمت محور مواجهیم.


وزیر ارتباطات تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه گری آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات در یک جبهه قرار دارند و باید همکاری‌های راهبردی خود را افزایش دهند.


وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا دشواری‌هایی برای ما ایجاد کرده ولی ما نیز راه مقابله با این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته‌ایم. روسای جمهور متعددی در آمریکا در طول این چهل سال آمده‌اند و رفته‌اند ولی جمهوری اسلامی با اقتدار به حیات خود ادامه داده است.


سفیر چین در تهران نیز ضمن اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور، سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چین برای شرکت در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد را بسیار مهم توصیف کرد و گزارشی از هماهنگی‌های انجام شده برای دیدارهای وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با مقامات چینی در این سفر را ارائه کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر