11 تير 1398 - 08:48
ایبِنا بررسی کرد؛

مقایسه وضعیت بازارها در دو ماهه نخست سال‌های ۹۷ و ۹۸

مقایسه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در دو ماهه نخست سال با فروردین و اردیبهشت ۹۷ نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۶۳.۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۰۱۴۷۶
گزارش تصویری ازدحام در بازار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف طی دو ماهه نخست امسال با سال قبل پرداخته است. بر این اساس میانگین نرخ سکه طرح قدیم که در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که افزایشی ۱۶۰.۸ درصدی را نشان می دهد. همچنین میانگین نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز در مدت زمان مشابه از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته که رشدی ۱۶۳.۱ درصدی را نشان می دهد.


در این گزارش میانگین نرخ هر دلار آمریکا برای دو ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۹۳ تومان و هر یورو ۱۵ هزار و ۹۷۷ تومان اعلام شده ولی به دلیل آنکه در دو ماهه نخست سال گذشته و بعد از اعمال سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی، بانک مرکزی نرخی را برای ارز در بازار آزاد اعلام نکرده، این ارقام با نرخ دلار و یورو در فروردین و اردیبهشت سال گذشته مقایسه نشده اند.


براساس گزارش معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در دو ماهه نخست سال گذشته ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که در دو ماهه نخست امسال با ۱۰۸.۱ درصد افزایش به ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.



شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۷۱.۹ به ۴۷۹.۲ درصد رسیده که رشدی ۵۶۶.۵ درصدی را نشان می دهد. همچنین شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۷۸.۴ درصد با افزایشی ۴۲۳.۶ درصدی به ۴۱۰.۵ درصد در مدت زمان مورد بررسی رسیده است.


در این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) براساس آمار مرکز آمار ایران در دو ماهه نخست امسال ۱۷۲.۲ درصد اعلام شده که نسبت به رقم ۱۱۳.۵ درصدی افزایشی ۵۱.۷ درصدی داشته است.


همچنین شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰.۳ درصد رشد یافته است. این شاخص در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۱۳.۵۸ بود که در فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۱۷۰.۷ درصد محاسبه شده است.


شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز در دو ماهه نخست امسال ۱۸۱ درصد محاسبه شده که نسبت به شاخص ۱۱۳.۵ درصدی مدت مشابه سال قبل، ۵۹.۵ درصد افزایش نشان می دهد.


از سوی دیگر شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۷ معادل ۱۱۴.۴ درصد بوده که این شاخص در مدت مشابه امسال به ۱۷۲.۲ درصد رسیده است که رشدی ۵۰.۵ درصدی یافته است.


برچسب ها: ارز سکه تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر