عرضه سهام دولت در ۴ پالایشگاه بورسی

بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش‌های نفت تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۰۱۴۸۴
خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تهران که ۴میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار سهم این شرکت را شامل می‌شود توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.


این بلوک به قیمت پایه بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۸ هزار و ۵۱۰ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۴۰ هزار و ۸۴۷میلیارد و ۹۹۱میلیون و ۴۹۰هزار ریال به صورت نقد واگذار خواهد شد.


علاوه بر این بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت اصفهان نیز که ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۵۶سهم این شرکت را شامل می‌شود توسط این سازمان روی میز فروش بورس می‌رود.


این بلوک ۲۰ درصدی هم به قیمت پایه بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۲ هزار و ۲۳ ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۴۸ هزار و ۹۱ میلیارد و ۹۹۹میلیون و ۴۷۰هزار و ۹۸۸ ریال به صورت نقد واگذار می‌شود.


همچنین بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس که ۲ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۹۹۹ هزار سهم این شرکت را شامل می‌شود، قرار است به قیمت پایه بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۷ هزار و ۱۸۶ ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۴۷ هزار و ۴۳۳ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۸۱۴ هزار ریال واگذار شود.


این گزارش می‌افزاید: بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز نیز شامل ۷۷۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۰۰ سهم در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد. این بلوک ۲۰ درصدی به قیمت پایه بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۲۶ هزار و ۸۷۸ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۲۰ هزار و ۸۷۹میلیارد و ۹۳۷میلیون و ۷۷۳ هزار و ۶۰۰ریال روی میز فروش می‌رود.


گفتنی است واگذاری سهام دولت در این ۴ پالایشگاه به صورت نقد خواهد بود و قرار است زمان عرضه آن توسط شرکت بورس اعلام شود. ضمن این که خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری به حساب سازمان خصوصی‌سازی واگذار کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر