11 تير 1398 - 14:54
مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

بررسی رتبه اعتباری جایگزین دریافت وثیقه در ارائه تسهیلات شود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بررسی رتبه اعتباری و اتخاذ رویکرد مشتری شناسی از سوی بانک‌های عامل جایگزین دریافت وثیقه و سند املاک در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان شود.
کد خبر : ۱۰۱۵۳۲
صالح آبادی

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از صادرکنندگان استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان، افزود: دریافت وثیقه و املاک از فعالان اقتصادی برای ارائه تسهیلات رویکرد اشتباه و محل ایراد خلل به تولید است که باید بانک با اتخاذ رویکردهای اصولی قراردادهای اجرایی را ملاک ارائه تسهیلات به مشتریان خوش حساب اتخاذ کند.


وی خاطر نشان کرد: بانک باید با پذیرش و درک مشکلات اقتصادی صادرکنندگان در ارائه تسهیلات، شناخت دقیق از قراردادهای مشتری و دیگر رویکردها را جایگزین دریافت املاک‌های نجومی کند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: اکنون سود سپرده در بانک توسعه صادرات ایران ۱۵ درصد و تسهیلات با نرخ حداکثر ۱۸ درصد به مشتریان ارائه می‌شود. ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های بانک توسعه صادرات ایران در راستای افزایش بهره وری در تولید کالا و توسعه صادرات است.


وی اضافه کرد: بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی در شرایط تحریمی نیاز مبرم به مشورت با صنعتگران و صادرکنندگان دارند و تجار در رویکردهای مختلف اقتصادی به بانک‌ها و مسئولان برای تسریع در امور مشورت دهند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: همه مسئولان و بانک‌های عامل در این شرایط سخت اقتصادی وظیفه دارند با برنامه ریزی اصولی از صادرکنندگان و تجار حمایت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر