12 تير 1398 - 10:47
اکبری اعلام کرد؛

پیش‌بینی پرداخت ۱.۵ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت شود.
کد خبر : ۱۰۱۵۵۵
قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مرتضی اکبری صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه پیام نور با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه در حوزه آموزش به دانشجویان، اظهار داشت: بانک با گسترش خدمات بخش زیادی را تحت پوشش تسهیلات قرص الحسنه قرار می دهد.


وی افزود: با توجه به اهداف و برنامه های ترسیم شده برای سال ۱۳۹۸، پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در راستای مسئولیت های اجتماعی بانک پرداخت شود.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: براساس این چشم انداز تا پایان خردادماه ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. اکبری با تاکید بر گسترش زمینه فعالیت های بانک به حمایت از قشر دانشجو به عنوان یکی از این بخش ها اشاره کرد و افزود: در راستای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مهر ایران به دانشجویان، قرارداد با دانشگاه پیام نور از سال گذشته پیگیری شد.


به گفته وی، رویکرد بانک در زمینه تسهیلات، جلوگیری از انباشت هزینه خانوارها است و از آنجایی که شهریه دانشگاه یکی از هزینه های مهم خانواده ها است، تصمیم بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه شهریه به دانشجویان گرفت.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: علاوه بر این تفاهمنامه، دو تفاهمنامه با دانشگاه پیام نور درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارمندان و اساتید این دانشگاه (با کارمزد ۴ درصد) و همچنین پرداخت تسهیلات به حافظان قرآن جهت تشویق این افراد با حمایت دانشگاه پیام نور خواهد بود. اکبری در پایان اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این قراردادها، دانشجویان با مشکلات و دغدغه کمتری برای پرداخت شهریه دانشگاه مواجه باشند.


تلاش در جهت کاهش دغدغه شهریه دانشجویان


محمدرضا زمانی نیز در  ادامه این مراسم، درباره این تفاهم نامه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دولتی است اما بخشی از هزینه به صورت شهریه از دانشجویان دریافت می شود. وی ادامه داد: برهمین اساس دانشگاه با بانک های مختلف برای پرداخت تسهیلات شهریه به دانشجویان وارد مذاکره شد که تفاهمنامه امروز در راستای این مذاکرات است که به نتیجه رسیده است.


رییس دانشگاه پیام نور در ادامه توضیح داد: با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به این دانشجویان به طور حتم دغدغه پرداخت شهریه رفع خواهد شد و دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران می توانند برای پرداخت شهریه از این تسهیلات استفاده کنند.


به گزارش ایبِنا، این تفاهمنامه همکاری به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ی شهریه به دانشجویان، میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه پیام نور منعقد شد. بر اساس این تفاهمنامه، تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ی شهریه به دانشجویان معرفی شده از سوی دانشگاه پیام نور با عاملیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، طبق شرایط تفاهم نامه، ضوابط جاری بانک و به میزان کلیه ی ترم های مجاز اعلامی توسط دانشگاه پرداخت می شود.


شرایط تفاهم‌نامه


هر یک از دانشجویان متقاضی می توانند در صورت معرفی کتبی از سوی دانشگاه پیام نور به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کرده و طبق ضوابط بانک و باتوجه به مبلغ تایید شده از سوی دانشگاه، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.


تسهیلات ارائه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد کمتر از ۴ درصد بر اساس مانده بدهی سالانه برای هر دانشجو محاسبه می شود. مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر ۴۸ ماهه و به ازاء هر سال تحصیلی حداکثر ۱۲ قسط مطابق با مقطع تحصیلی و اعلام دانشگاه است.


در این تفاهمنامه، بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور رفاه حال دانشجویان، امکان ورود دانشجویان در سامانه های افتتاح حساب آنلاین و سامانه پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین را فراهم نموده و دانشجویان پس از افتتاح حساب و تشکیل پرونده، تسهیلاتی معادل با کل شهریه ی تقریبی خود تا زمان فارغ التحصیلی به صورت یکجا دریافت می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر