12 تير 1398 - 12:43
واعظی:

نرخ ارز باید کاهش یابد/ تداوم روند کاهش قیمت ۱۰۰ کالای اساسی

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ ارز باید کاهش یابد، گفت: قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.
کد خبر : ۱۰۱۵۶۰
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد روند کاهش قیمت ارز گفت: دولت از ابتدا معتقد بود که قیمت ارز حباب دارد و قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی است.


وی ادامه داد: سال گذشته شاهد التهابات زیادی در بازار بودیم که قیمت ارز تحت تأثیر این التهابات و القای یاس و ناامیدی از خارج از کشور به داخل افزایش یافت. در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و مردم فهمیده اند دولت مسلط است و می‌تواند کشور را اداره کند. این اطمینان داخلی موجب ایجاد آرامش در بازار ارز شده است.


واعظی با بیان اینکه اعتقاد داریم قیمت فعلی ارز هنوز هم بالا است، گفت: قیمت ارز باید کاهش یابد، دولت هم تلاش می‌کند اما دخالت مستقیم نخواهیم کرد. وقتی عرضه و تقاضا مدیریت شود و آرامش در جامعه ایجاد شود، قیمت ارز کاهش می‌یابد.


رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: علاوه بر این، قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.


تنها یک تراکنش با اینستکس انجام شده است



رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص ادعای اروپا مبنی بر اجرای اینستکس نیز گفت: اینستکس یک روش تبادل است. در یک مقطع، با یک مقدار پول، تبادلاتی انجام شده است اما کافی نیست.



وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم اقدام تبلیغاتی و ظاهری انجام شود و به دنبال عملیات واقعی هستیم، گفت: باید مشکل تجار و صنعتگران حل شود اما فقط یک تراکنش انجام شده، موقعی قبول می‌کنیم که اینستکس اجرایی شده که نفت ایران به فروش رفته و پول آن وارد اینستکس شود.


واعظی تصریح کرد: به اروپایی‌ها اعلام کرده ایم تا جایی که شما به برجام متعهد باشید، ما هم به برجام متعهد خواهیم بود.


برچسب ها: ارز کالای اساسی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها