12 تير 1398 - 13:47

نوبخت: سرعت رشد نرخ تورم ماهانه رو به کاهش است

معاون رییس جمهور با بیان اینکه سرعت رشد نرخ تورم ماهانه رو به کاهش است، گفت: رشد تورم که در ماه گذشته ۳.۴ درصد بود اکنون به میزان هشت دهم درصد تقلیل یافته که نشان می‌دهد که در مهار تورم موفق بودیم.
کد خبر : ۱۰۱۵۶۸
نوبخت

به گزارش ایبِنا، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعداد و ارقام نشان می‌دهد که کشور به سمت ثبات حرکت می‌کند، اظهار داشت: پس از نوسانات بازار ارز که بیشتر جنبه روانی داشت و ناشی از عدم اطمینان نسبت به آینده بود، ارزش پول ملی کاهش یافت.


وی با بیان اینکه هر چند وضعیت مطلوبی نداریم اما در نرخ تورم و رشد اقتصادی به ثبات رسیده ایم، افزود: هر چند رشد اقتصادی منفی است اما کاهش این رشد نسبت به فصل گذشته باز هم مناسب‌تر شد و فکر می‌کنم به سوی پیش بینی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که اعلام کردند سال آینده رشد اقتصادی در ایران مثبت می‌شود، حرکت می کنیم.


معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: آنچه از سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مستمری بازنشستگان اختصاص می‌یابد، مربوط به بازنشستگان لشگری و کشوری است و امسال هم میزان افزایش حقوق آنها را با متناسب با شاغلین در حد ۲۰ درصد در نظر گرفتیم.


نوبخت افزود: علاوه بر آن، پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم که اجرایی می‌شود. البته در قانون بودجه برای همسان سازی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر