12 تير 1398 - 15:00

حذف مقررات زائد برای ایجاد رونق در بخش تولید

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی گفت: در شرایط فعلی،‌ به منظور ایجاد رونق در بخش تولید باید مقررات و قوانین زائد در بخش‌هایی مانند وزارت صمت و گمرک حذف شود.
کد خبر : ۱۰۱۵۷۶
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیر رحیمی در بازدید مدیران و کارشناسان بانک صنعت و معدن به همراه خبرنگاران از شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اظهار داشت: صنعت و معدن مولد اقتصاد کشور است و نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه، رشد تولید ملی و ... دارد.


وی افزود: در شرایط امروز کشور که تحریم‌ها علیه ما اعمال شده، مهمترین کار، مقررات‌زدایی و حذف قوانین زائد در مجموعه‌هایی مانند وزارت صمت، گمرک و ... است، چرا که این قوانین زائد در واقع تحریم‌های داخلی هستند که تولید را دچار مشکل کرده و امیدواریم با تبادل نظر دولت و بخش خصوصی این مباحث حل شود.


رحیمی در ادامه با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه مصرفی در صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی است، یادآور شد: این شرکت از سال ۷۳ که آغاز به کار کرده در زمینه تولید، رشد ثابت داشته و به جز LAB، دو محصول اصلی نرمال پارافین و آلکیلات سنگین را نیز تولید می‌کند.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت، تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصول اصلی و محصولات فرعی فرعی در دستور کار قرار دارد و به همین منظور اخیرا قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان برای طراحی پارک شیمیایی بسته شده که امیدواریم کار طراحی طی دو سال آینده به اتمام برسد.


وی با اشاره به انعقاد قرارداد با یک دانشگاه برای طرح تحقیقاتی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد تولیدی، خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال احیای کاتالیست مصرفی هستیم که آزمایش‌های پایلوت آن جواب مثبت داده و خوشبین هستیم که تا دو ماه کاتالیست را احیا کنیم.


رحیمی ادامه داد: این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که به دلیل تحریم‌ها قادر به تامین کاتالیست نیستیم و حتی اگر قادر به تامین بودیم با این اقدام سالانه ۳۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران درباره وضعیت صورت‌های مالی این شرکت توضیح داد: گزارش رسمی هفته آینده منتشر می‌شود، اما گزارش‌های مالی نسبت به پیش‌بینی فوق‌العاده مثبت بوده و وضعیت سود شش‌ماهه مناسب است.


وی یادآور شد: برنامه‌ریزی در سال مالی جاری تولید ۱۱۵ هزارتن LAB، تولید ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین و ۵ هزار تن آلکیلات سنگین بوده که پیش‌بینی ۱۰ هزار تن صادرات LAB داشتیم که ممکن است وزن صادرات بیشتر شود.


رحیمی ادامه داد: از ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین تولیدی ۹۰ هزار تن مازاد مصرف واحد است که ۸۵ هزار تن صادر و ۵ هزار تن صرف مصرف داخلی می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیری در میزان تولید شرکت نداشته است، افزود: در LAB حدود ۴۰ درصد و در نرمال پارافین ۲۰ درصد بیش از ظرفیت تولید داریم و صادرات شرکت در شش ماه اول سال مناسب بوده و دچار مشکل نشده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر