12 تير 1398 - 16:16

مای بانک اسلامی برهاد مالزی، پل ارتباطی میان PGCC و ASEAN

مای بانک برهاد مالزی در حوزه بانکداری اسلامی اقدام به ایجاد ارتباط میان منطقه آ.سه‌.آن و شورای همکاری خلیج فارس کرده است.
کد خبر : ۱۰۱۵۸۱
مای بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از پرتال بانکداری اسلامی، مای بانک اسلامی برهاد مالزی به عنوان بزرگ‌ترین بانک اسلامی از لحاظ دارایی در منطقه آ. سه‌.آن (ASEAN) با ایجاد شعبه جدید خود در دبی از ژوئن سال ۲۰۱۹ به دنبال ایجاد پل ارتباطی در حوزه بانکداری اسلامی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (PGCC) و منطقه آ. سه‌.آن است.


آنطور که خبرگزاری the Star گزارش داده، بانک مذکور بزرگ‌ترین بانک اسلامی در مالزی (با حدود ۳۰ درصد از سهم بازار) و یکی از پنج بانک بزرگ اسلامی در جهان با دارایی به ارزش ۲۲۵ میلیارد رینگیت مالزی در سال ۲۰۱۸ است که با طراحی برنامه‌ای خاص به دنبال تسهیل تجارت و همچنین جریان وجوه برای فعالیت‌های تأمین مالی اسلامی بین دو منطقه به ویژه در مالزی، اندونزی و سنگاپور است.


به گفته مدیر مای بانک اسلامی برهاد با توجه به میزان توسعه‌یافتگی کشور مالزی، چشم‌انداز نرخ رشد تأمین مالی اسلامی این کشور در سال ۲۰۱۹ همانند سال گذشته در سطح ۱۱ درصد باقی خواهد ماند. این درحالی است که در کشورهایی نظیر اندونزی با استفاده از تأمین مالی اسلامی و صکوک سبز در راستای رفع نیازهای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و یا پروژه‌های ساختمانی می‌توان انتظار داشت که رشد تأمین مالی اسلامی به  ۱٫۵ برابر و یا حتی چندین برابر رشد GDP نائل آید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها