15 تير 1398 - 09:33
مدیر عامل بانک توسعه صادرات:

خرید ارز اسکناس حاصل از صادرات بدون محدودیت در اسرع وقت

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت:صرافی این بانک، ارز حاصل از صادرات که به شکل اسکناس توسط صادرکننده وارد می‌شود را بدون محدودیت به نرخ آزاد بازار خریداری و ما به ازای ریالی آن را نقدی پرداخت می‌کند.
کد خبر : ۱۰۱۶۰۶
صالح آبادي

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی با تشریح برنامه های بانک توسعه صادرات برای حمایت از صادرکنندگان، افزود: ارائه تسهیلات به صادرکنندگان با نرخ های ترجیحی از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی با نرخ حدود ۱۴.۵-۱۴ درصد و نیز خریداری ارز حاصل از صادرات از صادرکنندگان به نرخ بازار در اولویت برنامه های بانک توسعه صادرات در سال رونق تولید قرار دارد.


رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در ادامه در خصوص وثائق تسهیلات تصریح کرد: اگر مشتریان بانک خوش حساب و از رتبه اعتباری مطلوبی برخوردار باشند، مشمول تخفیف و ترجیحاتی در وثائق از سوی بانک می شوند؛ قطعا سابقه مثبت مشتری، بهترین وثیقه برای بانک است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به صادرکنندگان توصیه کرد به جای استفاده از یک خدمت بانک، از بسته و مجموعه خدمات بانک استفاده کنید. وی خاطرنشان کرد: در حوزه هایی که محدودیت منابع وجود دارد، بانک خدمات تکمیلی چون صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی داخلی به مشتریان ارائه می دهد


صالح آبادی اظهار داشت: حوالجات ارزی مشتریان بانک در خارج از کشور با سازو کارهای تخصصی که در مجموعه بانک توسعه صادرات طراحی شده، انجام می شوند؛ تلاش می کنیم تا در شرایط خاص فعلی خدمات بانک از کیفیت لازم برخوردار باشند تا صادرکنندگان بتوانند از مسیر بانک مسائل مرتبط با نقل و انتقالات مالی خود را حل کنند.


به گفته صالح آبادی، با تعامل خوبی که بانک با صادرکنندگان غیر نفتی از جمله صادرکنندگان محصولات پتروشیمی دارد، ارز مورد نیاز تولیدکنندگان برای ثبت سفارش واردکنندگان مواد اولیه از سامانه نیما فراهم می شود


وی در ادامه افزود: بانک توسعه صادرات در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان صادراتی، تسهیلاتی با نرخ های ترجیحی در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد.


به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی سمنان در این دیدار گفت: ظرفیت های صادراتی استان سمنان کمتر دیده شده در حالیکه صادرکنندگان این استان طی سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۵۶ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته اند.


علی اصغر جمعه ای گفت: صادرات سمنان به لحاظ ارزشی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش داشته است.


وی خاطر نشان کرد: امیدواریم ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال استان با تعامل بیشتر از خدمات بانک توسعه صادرات استفاده کنند تا وضعیت صادرات استان را بهبود ببخشیم.


جمعه ای حمایت از فعالین عرصه تولید را رمز رونق تولید و اشتغالزایی خواند و گفت: همانطور که گفته شد ظرفیت های صنعتی استان ناشناخته مانده و برای دستیابی به رونق و اشتغال باید این ظرفیت ها شناسایی و مشکلاتشان در مسیر تولید و توسعه رفع شود.


جمعه ای خاطر نشان کرد: ۲۰۲۰ واحد صنعتی در استان فعال هستند که عمده ترین مشکل آنها، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی است.


وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از فشارهای خارجی بر روی بخش صنعت است؛ بر این باورم که با حمایت بانک های عامل استان به خصوص بانک توسعه صادرات ایران می توانیم از بحران تحریم ها به سلامت عبور کنیم.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه سفرهای استانی خود به همراه جمعی از مدیران ارشد این بانک به سمنان سفر کرد و به دعوت اتاق بازرگانی این شهردر جمع صادرکنندگان حاضر شد. وی قبل از این جلسه با استاندار سمنان دیدار کرد و در انتهای سفر خود بازدیدی از شرکت فروسیلیس ایران داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر