افزایش ۱۰۰۱ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد بیش از ۱۰۰۰ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۱۶۸۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۰۰۱ واحد رشد معادل ۰.۴۱ درصد به ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد به ۶۹ هزار و ۱۹۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۴۷ واحد افت معادل ۰.۹۲ درصد به ۶۰ هزار و ۵۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۷۲ واحد رشد، معادل ۰.۹۲ درصد به ۴۰ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۵۲ واحد رشد، معادل ۰.۴۲ درصد به ۲۷۶ هزار و ۶۹۵ واحد، شاخص بازار اول با ۸۳۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد به ۱۸۲ هزار ۳۶۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۴۸ واحد صعود معادل ۰.۳۲ درصد، به ۴۸۶ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد « شپنا با ۲۲۵ واحد، شبندر با ۱۰۱ واحد، شتران با ۹۴ واحد، پارسان با ۶۶ واحد و پارس با ۶۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۷۹ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳ هزار و ۷۶۴ واحد، سایر معادن با ۱۹۰۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به ۴۲ هزار و ۴۲۴ واحد، غذایی بجز قند با ۲۶۹ واحد صعود معادل ۲.۷۶ درصد به ۱۰ هزار و ۴۵ واحد، سرمایه گذاری‌ها با ۱۲۹ واحد رشد معادل ۲.۵۲ درصد به ۵ هزار و ۲۷۶ واحد، محصولات کاغذ با ۱۲۱۳ واحد افزایش، معادل ۲.۵۲ درصد به ۴۹ هزار و ۴۶۷ واحد، دستگاه های برقی با ۲۵۱۷۱ واحد رشد معادل ۲.۳۵ درصد به یک هزار و ۹۴ واحد، انبوه سازی با ۳۰ واحد افزایش معادل ۲.۱۷ درصد به یک هزار و ۴۱۴ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص میکند: قیمت سهام نمادهای «ثامان، غگل، ونیکی، وملی، سنیر، قلرست و فاما» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دانا، تکشا، غدام، خلنت، خنصیر، خپویش و کدما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۵۶ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۱ هزار و ۳۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر