16 تير 1398 - 18:43
وزیر اقتصاد خواستار شد؛

برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی مالیات هوشمند

وزیر اقتصاد در پیامی به مناسبت روز مالیات، بر ضرورت پیاده‌سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۱۶۹۷
فرهاد دژپسند

به گزارش ایبِنا، در پیام فرهاد دژپسند می‌خوانیم: پایه ریزی رهایی از بودجه مبتنی بر نفت از سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن در سال‌های اخیر، همواره فرصت استفاده و برنامه ریزی برای ظرفیت سازی از درآمدهای پایدار غیرنفتی و بومی سازی و مردمی سازی اقتصاد را برای سیاست گذار خلق کرد. شرایط کنونی و تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و موهبتی الهی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور است که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد و مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود.


ثمرات پرداخت مالیات، امنیت بیشتر، آموزش بهتر، گسترش خدمات بهداشتی، ترویج عدالت و کاهش فقر و مشارکت در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است. البته باید به این مهم اذعان نمود که آگاهی مردم از محل و نحوه هزینه کرد مالیات ها، انگیزه‌های آنها را برای پرداخت مالیات افزایش خواهد داد. با توجه به ظرفیت عظیم آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، امید است که پرداخت مالیات داوطلبانه و صادقانه به مثابه فریضه دینی و وظیفه ملی تبدیل شود که ثمره این مشارکت مردم در مدیریت اقتصادی کشور، توسعه پایدار و ایمن سازی اقتصاد کشور از شوک‌ها و آسیب‌های خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، افزایش آرامش و رفاه جامعه و ارتقای جایگاه و شانیت اقتصاد ایران در میان اقتصادهای مهم دنیا خواهد بود.


اینجانب ضمن تشکر از تلاش‌های کلیه همکارانم در سازمان امور مالیاتی، توصیه به برنامه ریزی برای پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی با هدف شفاف سازی و سالم سازی، توسعه عدالت مالیاتی و استفاده از ابزارهای مالیاتی در جهت کمک به رونق تولید و حمایت از مودیان مولد و خوش حساب می‌نمایم.


برچسب ها: مالیات اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر