عرضه ۸۶۹ میلیون سهم دولتی در هفته پیش رو

بورس و فرابورس در هفته پیش رو شاهد عرضه ۸۶۹ میلیون سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی هستند.
کد خبر : ۱۰۱۸۳۰
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعداد ۸۶۹ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۴۶ سهم دولتی در هفته پیش رو توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران عرضه خواهد شد. بر این اساس بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز شامل ۶۳۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم به‌صورت نقد، توسط این سازمان از طریق کارگزاری بانک ملی ایران در شنبه(۲۲ تیرماه) در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.


این بلوک بیمه‌ای به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۵۸۱ ریال کمتر نباشد، و همچنین ارزش کل پایه یک هزار و ۹۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۶۵۵ هزارو ۴۳۷ ریال در حالی در بورس عرضه می‌شود که مبلغ سپرده شرکت در مزایده آن ۱۰۹ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۴۴ ریال تعیین شده است.


علاوه بر این بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت شیراز نیز شامل یک میلیون و ۲۷ هزار و ۵۴۹ سهم این شرکت قرار است به‌صورت نقد در روز دوشنبه(۲۴ تیرماه) توسط کارگزاری بانک پارسیان در فرابورس ایران عرضه شود.


هر سهم این شرکت نیز برای این واگذاری به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ ریال کمتر نباشد، و نیز قیمت کل پایه ۷ هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال واگذار می‌شود. ضمن این که سپرده شرکت در مزایده سهام این شرکت پالایشی هم ۷۲۹ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۹۵۶ هزار ریال عنوان شده است.


بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت لاوان نیز که ۲۲۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم این شرکت را شامل می‌شود، به‌صورت نقد و از طریق کارگزاری آگاه در روز سه شنبه(۲۵ تیرماه) روی میز فرابورس می‌رود.


هر سهم این شرکت هم به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۲۹ هزار و ۱۱۶ ریال کمتر نباشد، و همچنین به قیمت کل پایه ۶ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۲۰ ریال، با سپرده شرکت در مزایده ۶۶۵ میلیارد و ۸۳۷ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۱۲ ریالی واگذار می‌شود.


برچسب ها: بورس سهم دولتی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها