25 تير 1398 - 09:11
در گفتگو با ایبِنا تاکید شد:

اینستکس قربانی بدعهدی اروپایی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کانال مالی اینستکس فایده‌ای برای ما نداشته، زیرا اروپایی‌ها همچنان در بدعهدی پیش قدم هستند.
کد خبر : ۱۰۱۸۵۲
اینستکس

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به سرنوشت اینستکس، گفت: این کانال مالی با ابتکار اروپایی ها و پیشنهاد ایران برای جبران تعهدات انجام نشده ١+۵ در قالب برجام مطرح شد. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اینستکس فایده ای برای ما نداشته است، افزود: اروپایی ها نیز بارها در دوره های متمادی با بدعهدی های مکرر با ایران برخورد کرده اند.


وی با بیان اینکه اروپایی ها با فرصت سوزی باعث شده اند که ایران در حُسن نیت آنها در اجرای برجام تردید کند، تصریح کرد: در حالی که اروپایی مکرراً در تعهدات خود کم کاری کرده اند، اما انتظار پایبندی به تعهدات از سوی ایران را دارند که این با هیچ منطقی سازگاری ندارد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه رفتار یک جانبه و غیر منطقی اروپایی ها در پی چند ماه گذشته مورد ایراد قرار گرفت، گفت: در پی این رفتار اروپایی ها ایران دریافت که از اروپا نیز مانند آمریکا نباید انتظاری داشته باشد.


کریمی با بیان اینکه اروپایی ها نیز در عمل مانند آمریکایی ها از برجام خارج شده اند، افزود: خاصیتی بر تداوم حضور اروپایی ها در برجام دیده نمی شود، از اینرو ادامه این رویه از سوی ایران نیز به صلاح نیست.


وی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام بازی این کشور برای اعمال تحریم های بیشتر بوده است، تصریح کرد: اروپایی ها نیز با وجود استمرار بر انجام تعهدات نتوانسته اند در هیچ مسیری توفیقی حاصل کنند.


کریمی با بیان اینکه فرصت ۶٠ روزه ایران به اروپایی ها آنها را به تکاپو واداشته است، گفت: هر چند اروپایی ها ادعاهایی در خصوص انجام تعهدات خود دارند، اما همچنان همان فضا ادامه داشته و شواهد نشان می دهد که عزمی برای اجرای تعهدات وجود ندارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در موضوع اینستکس نیز اروپایی ها نتوانستند خوش بینی در روابط خود با ایران ایجاد کنند، از اینرو این موضوع نیز باید منتفی شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر