23 تير 1398 - 13:37

رشد ۲۸۰ درصدی ضمانت نامه‌های صادره در بانک توسعه صادرات مشهد

رئیس شعبه مشهد بانک توسعه صادرات گفت: تسهیلات پرداختی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد رشد داشته و در حوزه صدور ضمانت نامه در شعبه مشهد رشد ۲۸۰ درصدی را شاهد بوده ایم.
کد خبر : ۱۰۱۹۳۹
شعبه مشهد بانک توسعه صادرات

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، ‌ علی قربانی مقدم از رشد ۲۸۰ درصدی ضمانت نامه های صادره در سه ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان استان خراسان رضوی در مدت یاد شده بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال بوده و بیش از ۷۰ درصد کل تسهیلات پرداختی صادراتی استان توسط شعبه مشهد پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه نسبت مانده مطالبات معوق کمتر از یک درصد تسهیلات پرداختی است گفت: تسهیلات پرداختی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۱۳% رشد داشته است.


وی در آستانه بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران با اعلام این خبر که ۹۰۰ میلیارد ریال مصوبه تسهیلات صادراتی هم اکنون در شعبه دست اقدام است، گفت: تلاش داریم با توسعه بازاریابی و تعامل نزدیکتر با صادرکنندگان، جامعه صادراتی استان، ضمن معرفی خدمات و تسهیلات این بانک، از مشکلات و موانع پیش روی صادرات مطلع شده و با همفکری با فعالین این عرصه، راهکارهای مناسب برای آن در حوزه تامین مالی پیدا کنیم.


قربانی مقدم برگزاری همایش آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات را در مشهد به عنوان یکی از اقدامات خوب مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک دانست و گفت: سیاست تعامل نزدیک با صادرکنندگان همواره در دستور کار بانک بوده و برگزاری جلساتی از این دست می تواند منتج به یافتن راهکارهای دقیق برای حل مشکلات صادراتی استان شود.


رئیس شعبه مشهد بانک توسعه صادرات با اعلام تراز مثبت تجاری این استان در سه ماهه اول سال، بیان داشت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی منتشر شده از سوی گمرکات خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال ۹۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۸ میلیون دلار از این استان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته و واردات استان نیز با ۸۱ هزار تن کالای عمدتا مورد نیاز کارخانجات تولیدی، به ارزش ۹۰ میلیون دلار نیز در این محدوده زمانی در مقایسه با سال گذشته، ۹ درصد کاهش داشته است.


به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، افغانستان عراق، ترکمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی و چین به ترتیب مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی خراسان رضوی هستند که در این میان افغانستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. لازم به ذکر است عمده ترین کالای صادراتی استان به کشورهای یاد شده، زعفران، محصولات باغی و کشاورزی، روغن های معدنی و قیر تشکیل می دهند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر