وام ۵.۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به آرژانتین

صندوق بین‌المللی پول مطالعات خود را درباره عملکرد اقتصادی آرژانتین تکمیل کرد که به این صندوق اجازه می‌دهد وام ۵.۴ میلیارد دلاری را با هدف کمک به ثبات اقتصادی آرژانتین به این کشور اختصاص دهد.
کد خبر : ۱۰۱۹۴۴
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا، هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول گزارش چهارم عملکرد مالی این کشور آمریکای جنوبی را سال گذشته تایید کرده بود. دیوید لیپتون، از مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد که مقام‌های آرژانتینی همچنان تعهدات خود را به سیاست‌های اقتصادی تعیین‌شده حفظ کرده‌اند.


براساس این بیانیه، باوجودی که نرخ تورم هنوز بالاست، در مدت اخیر کاهش یافته است و به نظر می‌رسد در روندی نزولی به مسیر خود ادامه خواهد داد. به گفته این مقام ارشد صندوق بین‌الملی پول، اقتصاد آرژانتین درحال بهبودی از رکود شدید سال گذشته خود است.


با وجود رویکرد مثبت صندوق بین‌المللی پول، موسسه مودی اخیرا پیش‌بینی از وضعیت اقتصادی آرژانتین را از «با ثبات» به «منفی» تغییر داده است. درحالی که آرژانتین به انتخابات در ماه اکتبر نزدیک می‌شود، رییس جمهور این کشور به شدت بابت وضعیت اقتصادی تحت فشار است.


آرژانتین در ژوئن سال گذشته موافقت صندوق بین‌المللی پول را برای یک پکیج وام ۵۰ میلیارد دلاری به دست آورد، اما بعدتر درخواست خود را برای شش میلیارد دلار مازاد بر توافق پیشین مطرح کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر