معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بعد از فک وثیقه

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ایدرو مسئول فک وثیقه سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا است، گفت: زمان فروش ۲۰ درصد سهام آن‌ها بعد از فک وثیقه از سوی شرکت ایدرو مشخص می‌شود.
کد خبر : ۱۰۲۰۱۳
پوری حسینی

به گزارش ایبِنا به نقل از میزان، پوری حسینی در خصوص نحوه فروش مابقی سهام دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو بیان کرد: مصوبه سران به وزارت اقتصاد و دارایی اجازه می‌دهد تا مابقی سهام دو شرکت سایپا و ایران خودرو را واگذار کنند و ما هم به استناد آن دیگر لازم نیست برای عرضه ۲۰ درصد سهام این دو شرکت از دولت اجازه بگیریم، اما با توجه به اینکه این سهام در وثیقه قرار دارد امکان فروش مال غیر وجود نداشته و باید سهام ابتدا از وثیقه آزاد شود.


وی در ادامه افزود: سهام شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو با توجه به اینکه در وثیقه افراد دیگری است تا زمانیکه از فک وثیقه آزاد نشود، موجودیت ندارد. رییس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: این دو شرکت باید براساس قانون توسط ایدرو ابتدا از وثیقه خارج شوند و سپس اقدامات لازم از سوی سازمان خصوصی سازی در جهت فروش ۲۰ درصد سهام این دو شرکت صورت گیرد و تا این امر محقق نشد هیچگونه اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.


پوری حسینی در پاسخ به اینکه سهام دو شرکت در وثیقه چه کسانی است، گفت: در حال حاضر اطلاعی از اینکه سهام این دو شرکت در وثیقه چه کسانی است ندارم و زمان فروش ۲۰ درصد سهام آن‌ها باید بعد از فک وثیقه از سوی شرکت ایدرو مشخص شود.


وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم استقبال از خرید سهام این دو شرکت را پیش بینی کنیم، اظهار کرد: هیچ یک از شرایط عرضه، قیمت گذاری، زمان و نحوه واگذاری سهام این دو شرکت تا زمانی که فک وثیقه انجام نپذیرد، مشخص نمی شود، به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی از میزان مشتری برای زمان عرضه داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر