25 تير 1398 - 12:40
وزیر صمت خبر داد؛

ممنوعیت واردات ۱۴۴۸ قلم کالا به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد کالاهای ممنوعه وارداتی تاکنون به ۱۴۴۸ قلم رسیده است.
کد خبر : ۱۰۲۰۳۱
رضا رحمانی

به گزارش ایبِنا، رضا رحمانی با اشاره به ساخت داخل به عنوان محور اصلی برنامه‌ها در وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: امسال ساخت داخل، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صادرات و توسعه فناوری را اولویت خود قرار دادیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته ممنوعیت واردات هزار و ۳۳۹ قلم انواع کالا به کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و در ثبت سفارش ها اعمال شده بود که امسال تاکنون و بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر تولید نمونه مشابه داخلی، برای ۱۴۸ قلم کالای دیگر هم ممنوعیت واردات لحاظ کردیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۱۴ ماه است که جنگ اقتصادی ناجوانمردانه ای به کشور ما تحمیل شده که معاش و امنیت مردم را نشانه رفته است؛ در این شرایط همه تولیدکنندگان ما فرماندهان این جنگ اقتصادی به شمار می آیند که با تمام وجود درحال ایستادگی و مقاومتند باید به همه آن ها دست مریزاد گفت و از آن ها تقدیر کرد.


وی اعلام کرد: بخشی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت که منع قانونی نداشته و قابلیت تفویض دارد، احصاء شده و به زودی به تشکل های بخش خصوصی از جمله خانه صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌های تخصصی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن واگذار خواهد شد.


توسعه صادرات بر اساس رعایت مازاد تولید
رحمانی خاطرنشان کرد: صادرات هر کالایی به خصوص کالاهای ضروری کشور مشروط بر رعایت مازاد تولید و در صورت تامین نیاز داخلی، آزاد است. وی اضافه کرد: هم اکنون در بخش فولاد، ۲.۵ برابر نیاز داخلی تولید انجام می شود و لازم است همه ظرفیت های صادراتی در این بخش فعال شود و همچنین در صنایعی مثل سیمان، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و ...؛ هم این شرایط حاکم است.


لزوم راه اندازی شهرک های صنعتی تخصصی
وزیر صمت اظهار داشت: برای هم افزایی تولیدات و بهینه سازی بازار محصولات تولیدی، باید به سمت احداث شهرک های صنعتی تخصصی در سطح کشور حرکت کنیم و با توجه به تغییرات موجود در صنایع مختلف در سال‌های آتی، این موضوع دارای اهمیت بیشتری در آینده خواهد بود. در مناطق کم برخوردار و محروم در واگذاری زمین ها و زیر ساخت های لازم شهرک های صنعتی، بیشترین مساعدت در حق سرمایه گذاران در دستور کار است.


برچسب ها: واردات ثبت سفارش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها