26 تير 1398 - 12:31
واعظی مطرح کرد؛

انتظار کاهش قیمت کالاها با افت نرخ ارز

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز در هفته‌های گذشته و انتظار تداوم این شرایط تاکید کرد که انتظار داریم قیمت کالاها متناسب با کاهش نرخ ارز، پایین بیاید.
کد خبر : ۱۰۲۰۷۵
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش قیمت ارز و بالا بودن قیمت کالا و خدمات در کشور گفت: با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر قیمت ارز کاهش یافته و بازار آرام شده، حتما باید مردم این انتظار را داشته باشند که قیمت کالاها کاهش یابد و دولت هم تلاش می‌کند قیمت کالاها پایین بیاید.


وی یکی از اقدامات انجام شده برای کاهش قیمت کالاها را آزادسازی کالاهای رسوب شده در گمرک و نقاط دیگر دانست و افزود: رییس جمهور در اینباره به وزیر اقتصاد و مسئولان دستور لازم را صادر کرده است.


واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص بازسازی مناطق سیل زده هم گفت: براساس گزارش‌هایی که ما به طور هفتگی دریافت می‌کنیم، تمام دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن و وزارتخانه‌های ذیربط تلاش بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهند و طبیعی است که همیشه ابتدای کار برای برنامه ریزی و تجهیز کارگاه مقداری زمان بر است.


موافقت رهبر انقلاب با برداشت ۵ هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی مناطق سیل زده گفت: اقداماتی که مربوط به دولت و بانک‌ها بود، منابع آن توزیع شده است. رییس دفتر رییس جمهور افزود: از طرف دیگر ما نامه‌ای را اخیرا خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردیم و معظم له موافقت کردند که مبلغ جدیدی از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌شود. فکر می‌کنم با این پول جهش جدیدی در خصوص بازسازی مناطق سیل زده انجام می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر