26 تير 1398 - 16:07
وزیر اقتصاد تاکید کرد؛

آماده‌سازی بستر اجرای اقتصاد هوشمند در دو سال آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رتبه اول وزارت متبوع در پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات کشور تاکید کرد: طی دو سال آینده باید بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد هوشمند فراهم کنیم.
کد خبر : ۱۰۲۰۹۳
فرهاد دژپسند

به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور اعضاء و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته و با اشاره به نقش محوری گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات در شناسایی نقاط قوت و ضعف وزارت امور اقتصادی و دارایی در این حوزه، اظهار داشت: با وجود اینکه در ارزیابی صورت گرفته، ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی تابعه حائز رتبه برتر شده‌اند اما نباید در جایگاه فعلی متوقف ماند.


وی با بیان اینکه ما مرحله دشواری را پیش رو داریم و باید با نگاه به آینده برنامه‌ای برای ارتقاء بیشتر طراحی کنیم تا در افق دو ساله بتوانیم بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد هوشمند فراهم سازیم، تاکید کرد: برای تحقق این امر، باید کارگروه‌های عملیاتی با مشارکت حداکثری صاحبنظران فعال شوند و ضمن ارائه برنامه‌های دقیق، فرآیندهای اجرایی، بطور مستمر مورد پایش قرار گیرد.


دژپسند با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی، ارائه خدمات بصورت الکترونیکی را در سرویس‌های متعدد و با کیفیت بالایی انجام داده است، افزود: شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات الکترونیکی، نسبت به ارائه گزارش‌های تحلیل عملکرد منصفانه و دقیق و بازخورد مناسب به ستاد و سازمان‌های تابعه همکاری لازم داشته باشند.


در ادامه، علی عبدالهی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند و دبیر شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد ضمن تقدیر از گزارش ارائه شده، اظهار داشت: با توجه به مدل بلوغ ۵ مرحله‌ای و با اشاره به این موضوع که وزارت اقتصاد در دو مرحله یکپارچگی و مشارکتی نیاز به بهبود بیشتری دارد، پروژه‌ها و برنامه های مشخص متناسب با ارتقاء در این دو مرحله در وزارت متبوع تعریف شده و در حال اجرا است.


این گزارش حاکی است، در سومین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات وزارت متبوع و سازمان‌های تابعه توسط دبیر اجرایی شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد.


بر اساس نتایج ارزیابی مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی از بین ۱۹ وزارتخانه ارزیابی شده، رتبه اول را در "خدمات دولت الکترونیک" کسب کرده است. از بین ۱۰۵ دستگاه اجرایی که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که هر سه از دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند، حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.


▪️بر اساس این گزارش، برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۳، وضعیت شاخص EGDI دولت الکترونیکی ایران، در جهان و آسیا در جایگاه بهتر از میانگین قرار گرفته و رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۶ ارتقاء ۲۰ رتبه‌ای را تجربه کرده است.


در این جلسه اعضاء ضمن بحث و تبادل نظر در مورد گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در خصوص بهبود نحوه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاداتی را مطرح کردند و مقرر شد تیم ارزیابی در تعامل با وزارتخانه، گزارش‌های تحلیلی و تفصیلی از وضعیت خدمات الکترونیکی سازمان‌های تابعه وزارت ارائه نمایند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر