دردسر فیسبوک برای رمزارزها :

آمریکا حساس شد، بیت کوین سقوط کرد!

در پی تصمیم کمیته بانکی سنای آمریکا برای تشدید نظارت بر بازار ارزهای رمزنگاری شده یا دیجیتال، قیمت هر بیت‌کوین با ۱۳ درصد کاهش نسبت به اوج قیمتی خود در معاملات هفته گذشته به ۹ هزار و ۴۰۰ دلار رسید.
کد خبر : ۱۰۲۱۰۸
بیت کوین

به گزارش ایبنا به نقل از فرانس پرس،  کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه با دعوت از دیوید مارکوس، قائم مقام اجرایی فیس‌بوک، او را در مورد برنامه آتی این شرکت برای انتشار ارز رمزنگاری شده به نام «لیبرا» از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، مورد پرسش و پاسخ قرار دادند.


اعضای مجلس سنای آمریکا که در این جلسه حضور داشتند، با توجه به برنامه ارائه شده از سوی فیس‌بوک و نیز با استناد به رسوایی‌های پی در پی این شرکت به دلیل درز اطلاعات مشترکان آن، ورود فیس‌بوک به عرصه مبادلات بانکی را پرریسک ارزیابی کردند.


همچنین اعضای کمیته بانکی سنای آمریکا تاکید کردند که توسعه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند تصویب قوانین نظارتی مستحکمی است.


در مقابل، مارکوس که پیش‌تر مدیر عامل شرکت مبادلات بین بانکی «پِی‌پَل» بوده به اعضاء این کمیته اطمینان داد که عرضه لیبرا تا پیش از جلب اعتماد قانون‌گذاران ایالات متحده به تعویق خواهد افتاد.


پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز مخالفت خود را با توسعه بازار ارزهای رمزنگاری شده اعلام کرده بود.


بدین ترتیب نرخ هر بیت کوین که هفته گذشته تا نزدیکی ۱۳ هزار دلار صعود کرده و به بالاترین حد در سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده بود، در جریان مبادلات روز چهارشنبه تا ۹ هزار و ۴۰۰ دلار پایین آمد.


بالاترین نرخ بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ میلادی و در آستانه ۲۰ هزار دلار ثبت شده است.


برچسب ها: بیت کوین فیس بوک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر