28 تير 1398 - 16:21
رئیس دفتر رئیس‌جمهور :

هوشمند سازی اقتصاد از نیازهای اساسی ایران است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ و در بازدید از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : هوشمند سازی اقتصاد از نیازهای اساسی ایران است.
کد خبر : ۱۰۲۱۳۲
99

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی بازدید ویژه‌ای انجام داد و در نشست تخصصی رویکردهای نوین در شکل‌دهی اقتصاد هوشمند  به نکات مهمی اشاره کرد.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور در غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور در نشست تخصصی «نشست تخصصی رویکردهای نوین در شکل‌دهی اقتصاد هوشمند» که در محل این غرفه در حال برگزاری بود، گفت: هوشمند سازی اقتصاد یکی از نیازهای اساسی کشور است چراکه دنیای امروز با سرعت در حال تحول است.


واعظی که سابقه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در کارنامه خود دارد، با اشاره به نیاز کشور و مردم به خدمات ارائه‌شده توسط اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای پرکاربرد، تصریح کرد: متأسفانه بخش تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در تحولات حوزه فنآوری اطلاعات مغفول واقع‌شده است و ایجاد یک شهر و کشور هوشمند به‌اندازه کافی سریع نیست.


وی بابیان اینکه باید برای سوق دادن اقتصاد کشور به سمت هوشمند شدن برنامه داشته باشیم، تأکید کرد: اگر بتوانیم نگاه مسئولین کشور را نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی تغییر دهیم، حتماً شاهد یک جهش اقتصادی خواهیم بود.


وی افزود: در دنیای امروز تحولی به وجود آمده و بسیاری از کشورهای دنیا از سال‌ها پیش هوشمند سازی را شروع کرده‌اند و ما باید از تجربیات، برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های آن‌ها در ایران خودمان استفاده کنیم و یک سند ملی داشته باشیم.


واعظی با تقدیر از وزارت امور اقتصادی و دارایی به خاطر تنظیم سند «تحول اقتصادی مبتنی بر هوشمند سازی»، درباره نمایشگاه الکامپ امسال گفت: تا دیروز یک کار فکری در اتاق‌های دربسته انجام می‌شد اما امروز در نمایشگاه الکامپ شاهد آن هستیم که سیاست‌گذاران و برنامه ریزان با مردم هم‌فکری و تعامل می‌کنند و من این اتفاق بزرگ را به فال نیک می‌گیرم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر