رییس سازمان خصوصی سازی:

۳۰۰ شرکت از لیست واگذاری‌های سال ۹۸ حذف شدند

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: هیات واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.
کد خبر : ۱۰۲۱۳۶
پوری حسینی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی درباره آخرین وضعیت واگذاری بنگاه های دولتی، گفت: آنچه که سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بنگاه های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیات  واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.


رییس سازمان خصوصی سازی، با بیان اینکه هیات  واگذاری بنگاه های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیات واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت های پایه را تصویب کرد که در هفته جاری روزهای مزایده برخی از این شرکت ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند، اما با استقبال روبه رو نشدند.


عرضه سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در مردادماه


وی ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می شوند که مشخص نیست چه میزان از آنها استقبال می شود.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه تنها ۱۸ شرکت از  ۳۰۰ شرکت اصلی ما بورسی هستند، تاکید کرد: هیات  واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته است که امیدواریم در جلسات بعد در این باره تصمیم‌گیری شود.


تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ایران خودرو و سایپا در هیات واگذاری


وی افزود: تا زمانی که درباره نحوه واگذاری شرکت‌های غیر بورسی هیات  واگذاری تصمیم‌گیری صریح و شفاف اتخاذ نکرده نمی توان زمان دقیقی برای خصوصی سازی آنها تعیین کرد. پوری حسینی با بیان اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی قرار نگرفته است، ادامه داد: مسئولان سازمان گسترش (ایدرو) در سال های گذشته سهام این دو شرکت خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی نیست که آنها را عرضه کنند.


رییس سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیات  واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، اما امکان عرضه آن فعلا وجود ندارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر