نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا به بالای ۷۵ درصد می‌رسد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که نرخ اشتغال در کشورهای عضو این اتحادیه را تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷۵ درصد می‌رساند.
کد خبر : ۱۰۲۱۵۲
اتحادیه اروپا

به گزارش ایبنا به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا قصد دارد تا با اصلاح سیاست‌های اشتغال‌زایی و کاریابی، نرخ اشتغال جمعیت ۲۰ تا ۶۴ ساله ساکن در اتحادیه را تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷۵ درصد افزایش دهد.


براساس گزارش کمیسیون اروپا، این طرح بر رشد هوشمند، پایدار و همه‌جانبه تاکید دارد تا رقابت و بهره‌وری در اروپا را بهبود بخشد و پایه‌های اقتصاد پایدار را محکم کند.


نرخ اشتغال براساس تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، نسبت منابع موجود برای کار (افرادی که برای کار در دسترس هستند) به کل جمعیت است.


این نرخ براساس چرخه اقتصادی تغییر می‌کند و می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر آموزش و پرورش، سیاست‌های حمایت از کارگران و فرصت‌های برابر برای زنان، گروه‌های اقلیت و مهاجران قرار گیرد.


افراد شاغل معمولا به افرادی که بیش از ۱۵ سال و کمتر از ۶۵ سال دارند، اطلاق می‌شود که حداقل یک ساعت در هفته‌ای که پشت سر گذاشتند مشغول به کار بوده‌اند. با این حال، محدوده سنی و تعریف اشتغال براساس قانون و فرهنگ هر منطقه متفاوت است.


نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا برای افراد ۲۰ تا ۶۴ ساله در دهه گذشته در سال ۲۰۰۹ میلادی در کمترین میزان (۶۸.۹ درصد) و در سال ۲۰۱۸ میلادی در بالاترین حد (۷۳.۲ درصد) آن قرار داشت.


نرخ اشتغال مردان در دهه گذشته به طور قابل توجهی بالاتر از زنان بوده و با وجود اینکه میزان اشتغال زنان افزایش یافته اما هنوز این فاصله میان دو جنس زیاد است.


کمترین میزان اشتغال در سال ۲۰۰۹ میلادی در مجارستان (۵۵ درصد)، مالت (۵۵.۳ درصد) و ایتالیا (۵۷.۴ درصد) و بالاترین میزان اشتغال در سوئیس (۷۹ درصد)، ایسلند (۷۸.۳ درصد) و نروژ (۷۶.۴ درصد) بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر