افت ۳۵۳ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۳۵۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۴۶ هزار و ۴۳۷ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۰۲۱۶۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۵۳) واحد کاهش معادل (۰.۱۴) درصد به ۲۴۶ هزار ۴۳۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۹۷) واحد افت معادل (۰.۱۴) درصد به ۶۷ هزار ۸۹۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۱۶) واحد رشد معادل (۰.۳۶) درصد به ۵۹ هزار و ۷۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۴۶) واحد افزایش، معادل (۰.۳۶) درصد به ۴۰ هزار و ۳۹۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۸۰۱) واحد کاهش، معادل (۰.۲۹) درصد به ۲۷۴ هزار و ۸۲ واحد، شاخص بازار اول با (۶۱۴) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۱۸۱ هزار ۷۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۳ نماد « کگل با (۲۴۱) واحد، فملی با (۲۳۱) واحد، شبندر با (۷۷) واحد و اخابر با (۲۳۶) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۳۱۳ واحد رشد معادل ۴.۲۰ درصد به ۷ هزار و ۷۷۹ واحد، محصولات فلزی با (۷۵۰) واحد کاهش معادل (۱.۴۱) درصد به ۵۲ هزار و ۳۳۲ واحد، سیمان با (۲۴) واحد ریزش معادل (۱.۴۲) درصد به یک هزار و ۷۱۶ واحد، کانه فلزی با (۱۱۱۱) واحد کاهش معادل (۱.۵۰) درصد به ۷۳ هزار و ۱۵۱ واحد، حمل و نقل با (۱۲۳) واحد افت شدید، معادل (۱.۹۲) درصد به ۶ هزار و ۳۲۷ واحد، انتشار و چاپ (۱۲۸۵۹) واحد افت معادل (۲.۱۷) درصد به ۵۸۰ هزار و ۲۴۷ واحد، سایر معادن با (۲۱۷۷) واحد کاهش معادل (۴.۶۴) درصد به ۴۴ هزار ۷۲۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای « شفن، پرداخت، خفنر، غنوش، قزوین، غچین و کفپارس»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شسینا، بالبر، سرود، تکشا، بنیرو، وساخت و سهگمت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۳۴ هزار و ۳۰۸ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۲۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان رسید.


عملکرد شاخص‌های تالار شیشه ای



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر