چین: با تحریم آمریکا علیه ایران به‌ شدت مقابله می‌کنیم

چین اعلام کرد که به شدت با تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مقابله خواهد کرد.
کد خبر : ۱۰۲۳۲۳
پرچم چین

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که به شدت با تحریم آمریکا علیه یک شرکت انرژی چین به بهانه دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مقابله خواهد کرد.


هوا چانینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری با اعلام این مسئله موضع سختی درمقابل اقدام جدید آمریکایی‌ها اتخاذ کرده است.


مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در این مورد گفته بود: ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه یک شرکت چینی برای خرید نفت ایران اعمال کرده است. پمپئو در یک همایش در فلوریدا گفت: "امروز، به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری (بر روی ایران)، اعلام می کنم که ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت چینی و مدیر آن اعمال می کند. آنها قانون را با وارد کردن نفت خام (از ایران) نقض کردند. "


چین چندی پیش با تشدید تنش‌های تجاری خود با آمریکا، ایالات متحده را به ارتکاب تروریسم اقتصادی متهم کرده بود. در حالی که بسیاری از نهادهای بین المللی نسبت به تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر آن بر آینده اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرده اند، چین دولت آمریکا را به دلیل راه انداختن جنگ تجاری تعرفه‌ای با این کشور به تروریسم اقتصادی متهم کرده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها