03 مرداد 1398 - 12:21

۱۱ طرح تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تامین وام‌های موردنیاز متقاضیان، طرح‌هایی را در شعب خود ارائه می‌دهد که با توجه به مبلغ و محل مصرف متنوع هستند.
کد خبر : ۱۰۲۳۸۹
پول

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، طرح‌های پیوند یک و دو مهر ایران، تسهیلات امتیازی مهرایران، اعتبار در حساب جاری، تداوم مهر، انگیزش مهر، اندوخته بانون مهر ایران، اندوخته خانواده مهرایران، حمایتی فرد حقیقی، ۲ در یک، مهر آتیه نوین و اندوخته اجتماعی، ۱۱ طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال حاضر هستند.


طرح پیوند مهر ایران


بانک قرض‌الحسنه مهرایران برای تامین مایحتاج ازدواج جوانان و ارتقای امید به زندگی، به پرداخت تسهیلات با کارمزد چهاردرصد اقدام کرده است. پرداخت این تسهیلات منافاتی با تسهیلات ازدواج پرداختی از سایر بانک‌ها را نداشته و متقاضیان می‌توانند همزمان از این تسهیلات استفاده کنند. سقف تسهیلات ۴۰ میلیون تومان است که برای بهره‌مندی از این وام، باید حداقل یکسال میانگین سپرده‌گذاری کسب شود. برای مثال، مشتری می‌تواند در صورت استطاعت مالی، با افتتاح سپرده پیوند یکم مهر و تودیع یکجای مبلغ ۳۲ میلیون تومان به مدت یکسال، از ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماه پس از یکسال بهره‌مند شود.


اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرح دوم پیوند مهرایران را نیز طراحی کرده است جامعه هدف این طرح، افرادی هستند که هم‌اکنون در سن ازدواج نبوده یا والدینی که قصد تامین آتی مایحتاج ضروری ازدواج فرزندانشان در آینده را دارند. افراد می‌توانند با شرکت در این طرح و افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه پس‌انداز طرح دوم پیوند مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه ازدواج این بانک تا سقف جمعی ۸۰ میلیون تومان با همان کارمزد چهاردرصد برخوردار شوند.



اولین موعد برای بهره‌مندی از این وام، کسب حداقل پنج سال میانگین سپرده بوده و تسهیلات پرداختی در این طرح نیز منافاتی با دریافت تسهیلات ازدواج سایر بانک‌ها ندارد. برای مثال: مشتری می‌تواند با افتتاح سپرده پیوند دوم مهر و تودیع یکجای مبلغ ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، از ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۶۰ ماه پس از پنج سال بهره‌مند شود.

تسهیلات امتیازی مهرایران

منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها که از محل گردش حساب‌های اشخاص تامین می‌شود، محدود است و بانک قرض‌الحسنه مهرایران نیز برای استفاده حداکثر متقاضیان از این تسهیلات، به طراحی تسهیلات امتیازی مدیران اقدام کرده است. برای استفاده بهینه از منابع و پاسخگویی مناسب به متقاضیان، اعطای حق تقدم و امتیاز به صاحبان حساب نزد این بانک برای استفاده از اولویت در دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فراهم شده است.

براین اساس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضرایب امتیازی را با توجه به مدت انتظار هر مشتری برای اولویت‌بندی تنظیم کرده که با توجه به امتیاز مشتری برای میانگین سپرده‌گذاری، مبلغ و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات محاسبه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به قسمت محاسبه تسهیلات امتیازی در سایت بانک، از میزان حداقل‌های لازم برای بهره‌مندی از وام قرض‌الحسنه این بانک مطلع شوند. برای نمونه، مشتریانی که توانایی ایجاد میانگین‌های حساب بالاتری را داشته باشند، می‌توانند در فاصله زمانی کوتاه‌تری، در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند.

حال اگر برخی مشتریان میانگین حساب کمتری دارند، از اولویت دریافت تسهیلات در فاصله زمانی طولانی‌تری بهره‌مند می‌شوند اما مشتریانی که قادر به پرداخت اقساط ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار تومان هستند، می‌توانند با مدت بازپرداخت اقساط کوتاه‌تر، از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بهره‌مند می‌شوند. مشتریانی که قادر به پرداخت اقساط ماهانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هستند، با مدت بازپرداخت اقساط طولانی‌تر، از تسهیلات بانک بهره‌مند می‌شوند.

اعتبار در حساب جاری

این طرح یک فرصت استثنایی برای اشخاص حقیقی‌ای است که با تمرکز وجوه در گردش ماهانه خود در حساب جاری نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امتیاز دریافت تسهیلات کسب می‌کنند. حداکثر تسهیلات برای هر فرد، ۲۰ میلیون تومان است و در صورتی که امتیاز متقاضی، بیش از سقف فردی باشد، متقاضی می‌تواند مازاد امتیاز خود را به بستگان درجه یک یا همسر انتقال دهد.

همه اشخاص حقیقی می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری حقیقی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و استفاده از خدمات و مزایای آن، علاوه بر برخورداری از همه خدمات بانکی، از امتیاز میانگین حساب جاری و متناسب با امتیاز میانگین حاصله، از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از افتتاح حساب به صورت آنلاین با مرجعه به صفحه اصلی سایت بانک به نشانی www.qmb.ir از معدن حساب خود مطلع و یا برای کسب اطلاع بیشتر به یکی از شعب فعال بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

تداوم مهر
در طرح تداوم مهر، متقاضیان می‌توانند به صورت مستمر مبالغی را برای ایجاد میانگین لازم برای برخورداری از تسهیلات واریز کنند. این تسهیلات پس از گذشت حداقل ۲۴ ماه از زمان افتتاح حساب و واریز۲۴ مرحله مبلغ انتخابی برای واریز ماهانه، پرداخت می‌شود. امکان پس‌انداز مبالغ خرد تا ۶۰ ماه و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت انتخابی حداقل معادل تعداد ماه‌های واریزی نیز از دیگر مزایای طرح تداوم مهر است.

در این طرح امکان بهره‌مندی از ۱۰ درصد ضریب بیشتر در مقایسه با تسهیلات امتیازی بانک و امکان برداشت کل مبلغ اندوخته پس از دریافت تسهیلات وجود دارد. حداقل مدت بازپرداخت ۲۴ ماه و حداکثر ۶۰ ماه است. سقف فردی قابل پرداخت ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهاردرصد و سقف مبلغ حق عضویت انتخابی ماهانه یک‌میلیون تومان است.

انگیزش مهر
آن دسته از مشتریانی که تمایل دارند با افتتاح حساب و واریز مبلغی به صورت مستمر ماهانه به مدت ۲۴ ماه، از تسهیلات فوری بانک قبل از ایجاد میانگین استفاده کنند می‌توانند با شرکت در یکی از مدل‌های طرح انگیزش مهر از مزایای این طرح استفاده کنند.

این طرح دو مدل اجرایی دارد که در مدل اول، سه نوبت تسهیلات و یک نوبت برداشت پس‌انداز و در مدل دوم یک نوبت تسهیلات و یک نوبت برداشت پس‌انداز ارائه شده است. در مدل اول افتتاح سپرده ۴۱۸ و درخواست واریز ۲۴ مرحله مستمر ماهانه به مبلغ ۵۱۰ هزار تومان بابت اقساط تسهیلات مرحله اول و دوم و عضویت در طرح در نظر گرفته شده است. در این مدت، امکان برداشت پس‌انداز مشتری از سپرده ۴۱۸ پس از گذشت ۲۴ ماه و تکمیل واریز ۲۴ مرحله مبلغ تعیین شده معادل مجموع مبالغ واریزی بابت عضویت در طرح خواهد بود.


در مدل دوم، افتتاح سپرده ۴۱۸ و درخواست واریز ۲۴ مرحله مستمر ماهانه به مبلغ ۲۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت اقساط تسهیلات و عضویت طراحی شده است.

اندوخته بانوان مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف توانمندسازی و ارزش‌آفرینی بانوان ایرانی، به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب اندوخته بانوان مهر ایران اقدام کرده است. در این طرح، بانوان می‌توانند از طریق افتتاح حساب و واریز مبلغ مستمر ماهانه علاوه بر استفاده از خدمات بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه زنجیره‌ای در چهار مرحله جمعا به میزان ۴۱ میلیون تومان برای رفع نیازها و احتیاجات ضروری بانوان از مزایای طرح است. البته دراین طرح، بانوان می‌توانند شخصا نسبت به افتتاح حساب و واریز مبلغ مستمر ماهانه اقدام کنند و یا همسر و پدر وی این افتتاح و واریز وجوه را انجام دهند.

متقاضیان با واریز چهار واریز ۲۰۰ هزار تومانی در چهار ماه، اولین مرحله تسهیلات را به مبلغ سه‌میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماه دریافت می‌کنند. مرحله دوم تسهیلات بعد از ۲۴ ماه به مبلغ شش میلیون تومان، مرحله سوم تسهیلات پس از ۲۴ ماه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در مرحله چهارم پس از ۳۶ ماه، تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی پس از تسویه مراحل قبلی پرداخت می‌شود.

اندوخته خانواده مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ا یران برای حمایت از صندوق‌های خانوادگی و تقویت بنیه مالی خانواده‌ها، به ایجاد اندوخته خانواده مهر ایران اقدام کرده است. در این برنامه، اعضا با پرداخت سهم اندوخته ماهانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس‌انداز، از تسهیلات بانک بهره‌مند می‌شوند.

برخلاف روال مرسوم در صندوق‌های خانوادگی که صرفا از محل سهم اندوخته اعضا، مبالغ جمع شده را به اعضا پرداخت می‌کنند، بانک در این طرح، با هم‌افزایی مالی از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی، میزان دریافتی افراد صندوق را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

مدت زمان پرداخت سهم اندوخته اعضا، ۱۰ مرحله مستمر و ماهانه است. شروع پرداخت تسهیلات بانک از ماه سوم است و به صورت ماهانه ۱۰ فقره تسهیلات در ۱۰ ماه متوالی به عضو یا اعضا پرداخت می‌شود. مبلغ تسهیلات پرداختی در هر ماه براساس تعداد اعضا ضربدر مبلغ سهم اندوخته ماهانه ضربدر دو محاسبه می‌شود.


کارمزد تسهیلات پرداختی از محل سهم اندوخته اعضا، دو درصد و از محل منابع حمایتی بانک چهاردرصد است. در این طرح حق عضویت اعضا از ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان است. اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران برخی شرایط را تغییر داده است. برای مثال، در این طرح حداقل مبلغ حق عضویت انتخابی برای واریز ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است. تسهیلات مدل دوم در قبال یک ضامن معتبر پرداخت می‌شود.

حمایتی فرد حقیقی

طرح حمایتی فرد حقیقی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مشتریانی است که خواستار استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک در زودترین زمان ممکن هستند. در حالت عادی، مشتری برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک، ملزم به کسب میانگین با حداقل کارکرد سه ماه حساب است این طرح با توجه به ایجاد صندوق اجتماعی برای هر شعبه، برای افرادی که فرصت ایجاد میانگین را ندارند، مطلوب بوده که متقاضیان با افزایش مبلغ موجودی در دسترس خود، همه یا بخشی از مشکلاتشان مرتفع می‌شود.

در این طرح، متقاضی با تودیع درصدی از مبلغ تسهیلات موردنیاز خود به صندوق اجتماعی شعبه انتخابی، از هم‌افزایی همزمان بانک متناسب با مبلغ تودیعی در صندوق موصوف برخوردار می‌شود. متعاقبا متقاضی پس از سپری شدن مدت انتظار تعیین شده برای تسهیلات، پس از تکمیل پرونده خود، از تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی تا سقف فردی ۴۰ میلیون تومان بهره‌مند می‌شود. مدت بازپرداخت برای دریافت تسهیلات حداکثر ۳۶ ماه است.

۲ در یک

متقاضی در طرح دو در یک، به پشتوانه حساب خود دوبار وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند. در این طرح، صاحبان سپرده با افتتاح حساب یا تکمیل موجودی خود، به صورت آنی تا ۹۵ درصد مبلغ افتتاحی خود را بدون ضامن دریافت می‌کنند.

وام اول با کارمزد یک درصد و وام دوم به میزان امتیاز میانگین مشتری با کارمزد چهاردرصد است. در وام اول، زمان پرداخت یک روز پس از تشکیل پرونده است و مبلغ حداکثر تا ۹۵ درصد مبلغ سپرده افتتاحی است. حداکثر سقف وام اول ۱۵۰ میلیون تومان است.

اما در وام دوم، مبلغ وام براساس میانگین حاصل از باقیمانده سپرده افتتاحی مشتری و بازپرداخت اقساط ماهانه وام اول است حداکثر سقف وام دوم ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر از محل منابع بانک است.

مهر آتیه نوین

در طرح مهر آتیه نوین، والدینی که در نظر دارند برای آینده فرزندان خود اقدام به پس‌انداز هدفمند کنند و یا افراد مشغول به تحصیل که پس از فراغت، قصد راه‌اندازی کسب و کاری دارند و یا کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌هایی که قصد برنامه‌ریزی و تامین آتی هزینه‌های خود را دارند، می‌توانند شرکت کنند. نرخ کارمزد تسهیلات چهاردصد و حداکثر مدت کسب میانگین قابل انتخاب مشتری، ۱۰ سال است.

حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماه و زمان بهره‌مندی از تسهیلات پایان سال سوم، پایان سال ششم و پایان سال دهم است. استفاده از مبلغ تسهیلات بیشتر در ازای واریزهای ماهانه و سالانه در مقایسه با تسهیلات پرداختی شرکت‌های بیمه در بازار بابت بیمه عمر از مزایای طرح است. برای مثال، اگر مشتری ماهانه یکصد هزار تومان در هر ماه و افزایشی ۱۰ درصد در ابتدای هر سال، واریز کند در پایان ۱۰ سال سقف مبلغ تقریبی با اقساط ۳۶ ماه، ۱۲۳ میلیون تومان و با اقساط ۶۰ ماه، ۷۳ میلیون تومان است.

اندوخته اجتماعی
همه سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت وارداتی که کارکنانشان متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد به صورت دوره‌ای هستند، می‌توانند از طریق افتتاح حساب و واریز مبالغی جمعی به صورت مستمر ماهانه و کارسازی سازمان برای ایجاد پس‌اندازشان، مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه این طرح بهره‌مند می‌شوند.

همچنین علاوه بر مخاطبان سازمانی، همه افرادی که متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه دوره‌ای هستند نیز از طریق افتتاح حساب و واریز مبالغی به صورت مستمر ماهانه برای ایجاد پس‌انداز مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک، از تسهیلات قرض‌الحسنه این طرح بهره‌مند می‌شوند.

تسهیلات پس از گذشت حداقل چهارماه از تاریخ افتتاح حساب و واریز مستمر حداقل چهارمرحله اعطا می‌شود. مدت بازپرداخت ۲۴ ماه و به ازای هر ماه انتظار بیشتر از چهارماه، شش ماه به دوره اقساط اضافه می‌شود. سقف دوره بازپرداخت ۴۸ ماه و سقف فردی تسهیلات قابل پرداخت تا ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهاردرصد است. سقف مبلغ حق عضویت انتخابی ماهانه نیز یک میلیون تومان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر