05 مرداد 1398 - 09:09
آمار معاملات هفتگی نشان داد:

رشد ۳۳ درصدی ارزش بازار فرابورس

معاملات فرابورس در هفته کاری منتهی به ۴ مردادماه ۹۸ با رشد شاخص کل و ارزش بازار و کاهش حجم و ارزش دادوستدها به پایان رسید.
کد خبر : ۱۰۲۴۱۰
فرابورس

به گزارش ایبِنا، اطلاعات داد و ستدهای فرابورس در هفته گذشته نشان می دهد که آیفکس، شاخص این بازار در آخرین روز کاری در سطح ۳ هزار و ۲۹۲ واحدی ایستاد که رشد ۳ درصدی را از ابتدای هفته و ۴۶ درصدی را از آغاز سال نشان می‌داد. همزمان بر ارزش بازار فرابورس نیز ۱.۶ درصد طی این هفته افزوده شد تا این متغیر افزایش ۳۳ درصدی را از ابتدای سال جاری تجربه کند.


بر اساس این گزارش، در این میان طی هفته معاملاتی گذشته شاهد جابه جایی  ۵ هزار و ۵۴۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورسی بودیم که این میزان مبادلات طی ۸۲۸ هزار دفعه صورت گرفت. بدین ترتیب در مقایسه با هفته پیش از آن حجم دادوستدها ۳۳ درصد و ارزش آن ۱۰ درصد کاهش یافت.


عملکرد بازارها


در میان بازارهای فرابورسی بازار اول و ابزارهای نوین مالی با رشد معاملات سهام و اوراق بهادار روبرو شدند. بدین ترتیب در بازار اول ۵۵۱ میلیون سهم به ارزش مبادلاتی ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت که رشد ۶ و ۲ درصدی در حجم و ارزش دادوستدها را نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌داد. در بازار دوم و پایه اما شاهد کاهش معاملات هفتگی سهام بودیم.


رشد ۲۴ درصدی بازار ابزارهای نوین مالی


همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی ۱۸۲ میلیون ورقه دادوستد شد که ارزش آن ۱۱ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال بود. این ارقام حاکی از رشد ۲۴ و ۱۹ درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار در مقیاس هفتگی دارد. در این بازار اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با افزاش دادوستدها روبه رو شدند در حالی که اوراق تسهیلات مسکن کاهش نسبی معاملات را تجربه کرد.


وضعیت صنایع


در هفته کاری قبل گروه محصولات شیمیایی صنعت پیشرو فرابورس بود. این گروه ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام را که رقم ۲۳ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال بود به خود اختصاص داد و در پله نخست ایستاد. پس از آن دو گروه انبوه‌سازی و بانکی‌ها در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر