05 مرداد 1398 - 11:07

۸۸ هزار میلیارد ریال سهم دولتی در سبد واگذاری‌های مرداد

بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۹۹ میلیون سهم دولتی به ارزش بیش از ۸۸ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در سبد واگذاری‌های مرداد ماه قرار دارد.
کد خبر : ۱۰۲۴۱۸
خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، تعداد ۸ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۵۶ سهم دولتی متعلق به دو پالایشگاه به ارزش ۸۸ هزار و ۹۳۹ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۷۹۱ هزار ریال در سبد واگذاری های مردادماه دولت قرار دارد.


بر این اساس بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تهران که ۴میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار سهم این شرکت را شامل می‌شود، در روز چهارشنبه(۹مرداد) توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازار دوم بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.


این بلوک ۲۰ درصدی به قیمت پایه بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۸ هزار و ۵۱۰ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۴۰ هزار و ۸۴۷میلیارد و ۹۹۱میلیون و ۴۹۰هزار ریال به‌صورت نقد واگذار خواهد شد.


مبلغ سپرده شرکت در مزایده بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت تهران نیز ۴ هزار و ۸۴میلیارد و ۷۹۹میلیون و ۱۴۹هزار ریال تعیین شده است که خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری به حساب سازمان خصوصی‌سازی واگذار کند.


این گزارش می‌افزاید: بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت اصفهان هم که ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۵۶سهم این شرکت را شامل می‌شود در روز شنبه(۱۲ مردادماه) در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.


این بلوک ۲۰ درصدی نیز به قیمت پایه بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۲ هزار و ۲۳ ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه ۴۸ هزار و ۹۱ میلیارد و ۹۹۹میلیون و ۴۷۰هزار و ۹۸۸ ریال به صورت نقد واگذار خواهد شد.


همچنین مبلغ سپرده شرکت در مزایده بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت اصفهان ۴ هزار و ۸۰۹میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۹۴۷هزار و ۹۹ ریال تعیین شده است که خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری به حساب سازمان خصوصی‌سازی واگذار کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر