چالش‌های پیش‌روی نخست‌وزیر جدید انگلیس؛

مهلت تعیین شده برای برگزیت تمدید نمی‌شود

رییس جمهوری فرانسه قرار است بزودی با بوریس جانسون، نخست وزیر جدید بریتانیا دیدار و با وی در خصوص موضوعات مختلف از جمله نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفتگو کند.
کد خبر : ۱۰۲۴۲۰
برگزیت

به گزارش ایبِنا به نقل از یورونیوز، یک مسئول دفتر ریاست جمهوری فرانسه با اعلام این مطلب یادآور شد که دو طرف روز پنج‌شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند و مکرون بزودی در ملاقات حضوری با بوریس جانسون انتظارات و دیدگاه های اتحادیه اروپا درباره خروج بریتانیا از این اتحادیه را با وی در میان خواهد گذاشت.


این در حالیست که املی دو مونشلن، وزیر مشاور دولت مکرون در امور اروپایی نیز روز جمعه تاکید کرد که اگر بریتانیا همچنان خواهان خروج از اتحادیه اروپا است، باید به توافق موجود تکیه کند.


دو مونشلن همچنین بار دیگر بر تغییر نیافتن مهلت تعیین شده برای اجرایی شدن برگزیت تاکید کرد و گفت که بریتانیا برای به تعویق انداختن برگزیت پس از ۳۱ اکتبر باید واقعا دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.


نخست وزیر جدید بریتانیا روز چهارشنبه پس از ورود به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ مهم ترین دغدغه کشورش را برگزیت خواند و با وعده مذاکره بر سر توافقی جدید با سران اتحادیه اروپا از بدو به دست گرفتن قدرت، اروپایی‌ها را به یک چالش جدید دعوت کرد.


جانسون که به اعتقاد تحلیل گران حتی در داخل کشورش نیز کار بسیار دشواری برای حل و فصل برگزیت پیش رو دارد همچنین تهدید کرد اگر با اتحادیه اروپا بر سر توافقی جدید به نتیجه نرسد کشورش را پایان ماه اکتبر بدون توافق از این اتحادیه خارج خواهد کرد.


از سوی دیگر لئو وردکار، نخست وزیر ایرلند نیز طی روزهای گذشته اعلام کرد که اگر بوریس جانسون راه حل مشکل مرزی با ایرلند شمالی را که از آن به عنوان «بک استاپ» یا تور امنیتی نام برده می شود، نپذیرد هیچگونه توافقی بر سر برگزیت و یا پیمان تجاری با بریتانیا در کار نخواهد بود.


ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته به بوریس جانسون گوشزد کرد که توافق جدایی که پیش از این با ترزا می، نخست وزیر سابق بریتانیا به دست آمده بهترین راه کنار آمدن با اتحادیه اروپا بر سر مسئله برگزیت است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر