06 مرداد 1398 - 15:44
رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل:

در موضوع مسولیت‌های اجتماعی فراتر از تصور حرکت کردیم

رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به اینکه بانک‌، اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه است، گفت: این بانک با سرمایه اولیه ۱۵هزار میلیارد ریال در آذر ماه ۸۶ ایجاد شد.
کد خبر : ۱۰۲۴۹۸
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، وی اظهار داشت: اداره اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهر ایران از نیمه دوم بهمن ماه۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد واین بانک ازابتدای سال ۱۳۹۴دارای سیاست اعتباری سالانه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان با شرایط مشابه درشعب بانک در سراسر کشور بوده است.
اخوان با اشاره به تنوع محصولات و طرح های بانک، ادامه داد: طرح های امتیازی، تداوم مهر، مهرآتیه نوین، پیوند مهر، ۲ در یک، اندوخته خانواده، اندوخته اجتماعی، اندوخته بانوان مهر، انگیزش مهر و حمایتی فرد حقیقی در قالب اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی در بانک تعریف شده است.
وی ادامه داد: پرداخت وام های تکلیفی نظیر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات کمیته امداد، بهزیستی، آجا و وام هایی که بواسطه تفاهم‌نامه همکاری با ارگانهایی نظیر بنیاد برکت، بنیاد مسکن، صندوق امداد ولایت و معاونت زنان ریاست جمهوری به معرفی‌شدگان این ارگانها ارائه می‌شود، نیز از دیگر تسهیلاتی است که پرداخت آن در دستور کار بانک است.
رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در جهت تقویت و حمایت از شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات ایرانی، در سال ۱۳۹۷، به عنوان اولین بانک کشور اقدام به ارایه این تسهیلات کرد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان مناطق آزاد تجاری، سازمان صمت، شرکت سهامی فرش ایران، آب و فاضلاب در بعضی استانها به منظور خرید انشعاب فاضلاب و شرکت سهامی بیمه دانا جهت ارائه تسهیلات بابت خرید بیمه نامه‌های شخص ثالث، بدنه خودرو وآتش سوزی منازل مسکونی برای اشخاص حقیقی بدون پرداخت کارمزد و ضامن توسط متقاضیان در قالب طرح مهردانا و شهرداری در بعضی استانها بمنظور تقسیط بدهی نوسازی درراستای اجرای طرح تسهیلات کالا و خدمات ایرانی بوده است.


پرداخت ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه


رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران درخصوص میزان تسهیلات پرداختی بانک از ابتدای فعالیت تا پایان خرداد ماه سال جاری نیز گفت: درجهت رفع احتیاجات ضروری افراد مختلف جامعه، بانک بالغ بر ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با سقف جمعی ۳۸۷ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال باحداکثر کارمزد ۴ درصد درسال پرداخت کرده است.
وی درخصوص عملکرد سال گذشته بانک نیزافزود: این بانک در سال ۹۷، بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۳۰هزار میلیارد ریال، معادل ۲۶درصد کل دوره خدمت بانک، تسهیلات پرداخت کرده است.
محمدرضا اخوان بی طرف با اشاره به اینکه بانک تا پایان خرداد ماه سالجاری، بالغ بر ۳۵۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۳۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال، پرداخت کرده است، افزود: این رقم به ترتیب معادل ۲۹ درصد تعداد و ۲۶ درصد مبلغ پرداختی سال گذشته بوده است. همچنین منابع این بانک از ۲.۵ میلیارد ریال درسال۸۸ به ۱۸۷ هزار میلیارد ریال درپایان خرداد ماه سال جاری رسیده است.
رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران ادامه داد: رشد سالانه منابع بانک بطور میانگین ۳۰ درصد بوده است و بیشترین رشد مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ است که به ترتیب ۸۲ درصد و ۵۵ درصد بوده است. همچنین آمار ها در سه ماهه ابتدای سال جاری از رشد ۱۶ درصدی منابع بانک خبر می دهد. اخوان در خصوص مصارف بانک نیز، گفت: در پایان سال ۹۷ مصارف بانک حدود ۱۶۴ هزار میلیارد ریال بوده و در پایان خرداد ماه سالجاری، با هفت درصد رشد به ۱۷۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین در حال حاضر نسبت مصارف به منابع بانک ۹۴ درصد است، که با لحاظ سپرده قانونی تسهیلات بانک ۴ درصد بیشتراز منابع بانک پرداخت شده است. وی ادامه داد: نسبت مطالبات به تسهیلات بانک که غالباً در وضعیت سررسید گذشته است، معادل۱.۳ درصد است.


طی سه ماه ابتدای سال بالغ بر۲ هزار ۸۱۲ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده


رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران در ادامه به میزان تسهیلات ازدواجی که از ابتدای سال تا پایان خردادماه از سوی بانک پرداخت شده است، اشاره کرد و گفت: تا پایان خرداد امسال بالغ بر دو هزار ۸۱۲ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۸۴۴ میلیارد ریال با سقف ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است. همچنین تا پایان سال گذشته بالغ بر۲۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۳ هزار ۶۷۰ میلیارد ریال با سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت شد. تا پایان سال ۱۳۹۶ نیز بالغ بر۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال با سقف ۱۰۰میلیون ریال پرداخت شده است.


در بحث مسولیتهای اجتماعی فراتر از تصور حرکت کرده‌ایم


محمدرضا اخوان درخصوص تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد نیز گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بالغ بر۲ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد به رقم ۴۷۲ میلیارد ریال پرداخت شده است. در همین بازه زمانی بالغ بر یکهزار و ۳۳۵ فقره تسهیلات به میزان ۱۸۶میلیارد ریال وام به معرفی شدگان بهزیستی پرداخت شده است.
گفتنی است اخوان تاکید کرد که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بالغ بر ۸ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات به میزان۴۳۴ میلیارد ریال وام به معرفی شدگان آجا پرداخت کرده است.
رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهرایران میزان تسهیلات پرداختی به معرفی شدگان بنیاد مسکن روستایی را از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۰ فقره و به میزان ۴۴۵ میلیارد اعلام کرد. وی ادامه داد: بالغ بر۱۲۹ هزار فقره تسهیلات به رقم ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وام به معرفی‌شدگان صندوق امداد ولایت از ابتدای سال ۹۷ تا کنون پرداخت شده است. رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: طی پنج ماه اخیر بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به میزان یک هزار و۴۰۰ میلیارد ریال وام به معرفی شدگان بیمه دانا از سوی بانک پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار و۲۵۰ فقره تسهیلات به میزان ۵۷۸ میلیارد ریال وام به بانوان بی‌سرپرست پرداخت و بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۳ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال وام به معرفی شدگان بنیاد برکت ارائه شده است. وی درپایان تاکید کرد: بالغ بر ۳۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۴۱۰ میلیارد ریال وام به دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی کاربردی طی ۱۵ ماه گذشته پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر