07 مرداد 1398 - 15:21
مدیرعمل بانک مسکن تاکید کرد؛

افزایش سقف تسهیلات ۲۰۲ هزار پروژه‌ مسکن مهر

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اهتمام ویژه بانک بر تامین مالی و افزایش سقف تسهیلات حدود ۲۰۲ هزار پروژه مسکن مهر، گفت: تکمیل هر چه سریع‌تر مسکن مهر و تحویل این پروژه ها می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.
کد خبر : ۱۰۲۵۳۸
رحیمی انارکی

به گزارش ایبِنا، در جریان دومین روز از نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن و بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران به عنوان متولی برگزاری نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.


مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان می تواند به اقتصاد کشور کمک کند، گفت: صنعت ساختمان یک بخش درونزا است که کمترین تاثیر را از تحریم ها دارد.


رحیمی انارکی با اظهار امیدواری از خروج مسکن از رکود در سال جاری، به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن اشاره کرد و افزود: پرداخت سقف تسهیلات مسکن ماموریت بانک مسکن است که ابلاغ شده و تلاش زیادی داریم که این سیاست به خوبی پاسخگوی نیاز تکمیل پروژه های مسکن مهر باشد.


مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه عمده مالکان واحدهای باقی مانده مسکن مهر مستاجر هستند، تاکید کرد: لذا تکمیل هر چه سریعتر مسکن مهر و تحویل این پروژه ها می تواند به کنترل بازار کمک کند.


رحیمی انارکی همچنین به رییس اتاق تعاون ایران پیشنهاد داد تا در سال های آینده مدت زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بیشتر شود تا فضای استفاده بهتر از فضای به وجود آمده بیش از گذشته فراهم شود.


وی همچنین با تاکید بر حمایت و استفاده از ظرفیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: در همین زمینه بانک مسکن در نظر دارد در دیماه امسال نمایشگاهی با محوریت حمایت از استارت آپ ها برگزار کند که اتاق تعاون نیز می تواند از این ظرفیت استفاده کند.


در این نشست، همچنین بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه همه کشور بر خروج مسکن از رکود اهتمام دارد، گفت: هر منابعی که به بخش مسکن تزریق شود آثار آن در کل اقتصاد مشهود و محسوس خواهد بود.


رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه بسیاری از محصولات صنعت ساختمان به کشورهای دیگر صادر می شود، گفت: با توجه به اینکه ١١٠ رشته و صنایع مختلف به صنعت ساختمان وابسته است لذا روند این بخش می تواند کل اقتصاد را رونق دهد.


عبدالهی همچنین به حضور گسترده استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ۴۴ شرکت فعال در حوزه دانش بنیان در نمایشگاه امسال حضور فعال دارند و وجه تمایز نمایشگاه امسال نسبت به ادوار گذشته نیز حضور استارت آپ ها است.


وی به حضور ۴ دانشگاه تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در مقاطع فوق لیسانس و دکتری ایده های بسیار خوبی برای اشتغال زایی و تجاری‌سازی تولیدات خود دارند که با سرمایه‌های بسیار اندک می توانند تولیدات خود را تجاری سازی و به اشتغال کشور نیز کمک کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر