هزینه بیمه نفت‌کش‌ها در تنگه هرمز ۱۰ برابر شد

آمارها حاکی از این‌ است که با تنش‌هایی که در منطقه ایجاد شده هزینه بیمه نفت‌کش‌های عبوری از تنگه هرمز ۱۰ برابر شده است.
کد خبر : ۱۰۲۵۶۵
تانکر نفتکش

به گزارش ایبنا به نقل از اسپوتنیک، در پی بروز تنش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان برخی نفت‌کش‌ها مجبورند مسیر حرکت خود را عوض کرده و از مسیر اصلی دورتر شوند. روزنامه Sankei نوشت: شرکت‌های ژاپنی با برخی دشواری ها در حمل و نقل محصولات نفتی به خاطر تشدید اوضاع در تنگه هرمز روبرو شده اند. به طور مثال هزینه بیمه نفت کش ها به ۱۰ برابر در مقایسه با بهای آن تا قبل از بحران رسیده است.


بر اساس اطلاعات این روزنامه در ماه های اخیر، بیمه گران تعرفه را از ۰.۰۲۵ درصد تا ۰.۲۵ درصد قیمت کشتی طی یک بار عبور از این تنگه رسانده اند. بدین ترتیب اگر قیمت نفت کش ۱۰ میلیارد ین (۹۲ میلیون دلار) است، شرکت باید ۲۳۰ هزار دلار بپردازد، نه ۲۳ هزار دلار که قبلا پرداخت می کرد.


نفت‌کش‌هایی که توسط شرکت‌های ژاپنی بیمه شده‌اند، همچنین باید از تنگه هرمز با حداکثر سرعت حرکت کنند که این مسئله هزینه سوخت آنها را نیز بالا برده است. برای ژاپن این کانال ارسال محصولات نفتی کلیدی و مهم است و تقریبا ۸۰ درصد مواد خام از کشورهای خلیج فارس از آن عبور می‌کنند. این شرایط در حالی پیش آمده که ایران همواره درباره لزوم حفظ آرامش و امنیت در منطقه تنگه هرمز تاکید داشته و از این منطقه به عنوان یک شاهراه برای حفظ ثبات بازار نفت نام برده است.

برچسب ها: بیمه تنگه هرمز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر