09 مرداد 1398 - 09:09
لاهوتی در گفت و گو با ایبِنا:

ادامه روند کاهشی نرخ دلار با روند کنونی

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: در صورتی که شرایط فعلی ماندگار باشد، روند کاهشی نرخ دلار ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۱۰۲۵۷۷
محمد لاهوتی

محمد لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، درباره کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر نیز تصریح کرد: به هرحال مدیریت بازار در اختیار بانک مرکزی است و این بانک براساس منابع خود و شرایط بازار به نوعی این بازار را مدیریت شناور می کند.


وی اظهار داشت: تقریبا همه فعالان اقتصادی متفق القول هستند که نرخ ۱۳ تا ۱۴ هزار تومانی برای ارز به نوعی حباب دارد و قیمت واقعی نیست. از سوی دیگر در صورتی که شرایط فعلی ماندگار باشد، روند کاهشی نرخ دلار ادامه خواهد یافت ولی اگر اتفاقات دیگری رخ بدهد، توافقی صورت بگیرد، تحریم‌ها کمتر شده یا برداشته شود، حتی امکان پایین تر آمدن نرخ ها از کانال ۱۱ هزار تومان نیز وجود دارد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: البته عکس این موضوع نیز وجود دارد و وقوع اتفاقاتی خارج از موضوعات کنونی نیز می‌تواند در افزایش نرخ ارز موثر باشد.


لاهوتی تاکید کرد که نکته مهم نزدیک شدن نرخ ارز در سامانه نیما به بازار آزاد است.


باید در اینستکس صادرات محصولات پتروشیمی ایران در نظر گرفته شود


وی، درباره آغاز تراکنش ها در ساز و کار تسهیل تجارت ایران و اروپا (اینستکس)، افزود:اینستکس شاید بدون نفت جواب دهد ولی حتما باید صادرات محصولات پتروشیمی ایران در آن در نظر گرفته شود.


وی خاطرنشان کرد: دوستان ما در اتاق ایران و ایتالیا و ایران و فرانسه اعلام کرده‌اند که تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و تراکنشی صورت نگرفته و شاید این تراکنش دولتی بوده است.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه سه کشور اروپایی بدنبال حفظ برجام هستند و می‌خواهند ایران را متقاعد به خارج نشدن از این توافق کنند، گفت: تامین منابعی برای اینستکس، افزایش فعالیت های آن و پیوستن کشورهای غیر از ۴+۱ (آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به اینستکس مانند اسپانیا و ایتالیا می تواند نویدبخش شرایط بهتری باشد به شرط اینکه اروپایی‌ها برخلاف چند سال گذشته که فقط حرف زدند، به عمل هم روی بیاورند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر