12 مرداد 1398 - 08:46
در گفتگو با ایبِنا تاکید شد:

مزایای حذف ۴ صفر از پول ملی/ شفاف‌سازی ساختار مالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با برشمردن مزایای حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: با حذف چهار صفر از پول ملی، استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره دیگر نیاز نیست.
کد خبر : ۱۰۲۶۶۵
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

شهباز نادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با مثبت ارزیابی کردن اقدام بانک مرکزی در حذف چهار صفر از پول ملی، گفت: با این اقدام دیگر استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره نیاز نیست. نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ناامنی در حمل مقادیر زیاد پول حتی برای مبادلات روزمره از مشکلاتی بوده که تاکنون با آن مواجه بوده ایم، افزود: با حذف چهار صفر از پول ملی بار روانی حاکم بر جامعه نیز با ساده سازی اعداد کاهش پیدا می کند.


وی با تاکید بر اینکه در کشور سالانه هزینه بسیاری بابت استهلاک اسکناس از حیث نگهداری آن در حجم بالا ایجاد می شود، تصریح کرد: در پی حذف صفرها از پول ملی علاوه بر تسهیل روند چاپ اسکناس نگهداری آنها نیز راحت تر از قبل خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قبل از حذف ۴ صفر از پول ملی هم مردم در معاملات خود از واژه ریال استفاده نمی کردند، گفت: ساده سازی معاملات و درک بهتر عملیات های مالی و بانکی برای مردم از ثمرات این اقدام به موقع بانک مرکزی است.


نادری ادامه داد: خوشبختانه با حذف ۴ صفر از پول ملی معطل شدن در صف بانک‌ها و معضلات شمارش حجم بالای اسکناس به حداقل ممکن خواهد رسید. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته قبل از ما اقدام به حذف صفر از پول ملی خود کرده اند، گفت: با حذف چهار صفر از پول ملی شفاف سازی ساختار مالی کشور نیز رخ می دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر