12 مرداد 1398 - 08:56
جستجوی تحلیلی در صورت‌های مالی پاسارگاد؛

پنج‌گانه‌ای که سهامداران را به آینده بانک پاسارگاد امیدوار کرد

بانک پاسارگاد در گام اول با انتشارصورت‌های مالی۳ماهه و درگام بعدی با انتشارگزارش تیرماه نشان داد درمسیر رو به رشدخوبی از نظررشددرآمدو سودسازی قرار گرفته و شیب صعودی سودآوری شرکت سرعت بیشتری گرفته است.
کد خبر : ۱۰۲۶۷۸
لوگوی بانک پاسارگاد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، ابتدا بانک در گام اول با انتشار صورت های مالی ۳ ماهه‌ خود خبر از تحولات درونی خوبی داد. این بانک با رشد قابل توجه ۵۶ درصدی درآمدی توانست جهش سنگین ۴۹ درصدی سود خالص را به نسبت ۳ ماهه‌ سال قبل رقم بزند که این امر نشان می‌دهد روند سودسازی شرکت در مسیر رشد خوبی و با سرعت رشد قابل توجهی قرار گرفته است.


بررسی جزئی درآمدی بانک نشان می‌دهد تمامی سرفصل های این بانک صعودی بوده و در تمامی زمینه‌ها چه درآمدهای مشاع و چه غیرمشاع شاهد رشد دو رقمی این درآمدها هستیم.


n-2-962d6b4afa.jpg


n-3-34d6b0b1f2.jpg


اما بانک با انتشار تراز عملیاتی تیرماه سرعت بیشتری به روند رو به رشد خود داده و همین امر سبب شد تا بازار هم توجه بیشتری به سهام بانک پاسارگاد نشان داده و شاهد برگشت مجدد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح بالای ۱۸۰ تومان باشیم.


بانک در تیرماه ۲۳۰ میلیارد تومان تراز مثبت داشته که نشان می‌دهد عملکرد ۴ ماهه‌ اول سال و تراز عملیاتی آن با رشد بهتری همراه شده است. جمع تراز مثبت ۴ ماهه‌ سال ۹۸ بانک به ۸۳۷ میلیارد تومان رسیده در حالی که تراز ۴ ماهه‌ سال قبل تنها ۴۹۰ میلیارد تومان بوده است. به عبارتی تراز عملیاتی بانک در ۴ ماهه‌ امسال رشد قابل توجه ۷۱ درصدی داشته است.


این امر نشان می‌دهد عملیات بانک متحول شده و امسال درآمدهای مشاع بسیار خوبی در بانک محقق می‌شود. از سوی دیگر در صورت‌های مالی ۳ ماهه‌ درآمدهای غیرمشاع هم ۶۹ درصد رشد داشته است، پس جمع درآمدهای مشاع و غیرمشاع بانک امسال با رشد سنگینی همراه خواهد شد.


این امر در سود خالص خود را نشان و در گزارشات آتی به خصوص پایان سال ۹۸ می‌توان انتظار تحقق سود قابل توجهی را از این سهم بانکی را داشت، سودی که سبب تحول قیمت سهام شرکت و رشد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح ارزش ذاتی خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر