12 مرداد 1398 - 12:03
رییس پلیس فتا اصفهان هشدار داد؛

خرید از دستفروشان، افتادن در دام کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتا اصفهان گفت: یکی از روش‌های مجرمانه برداشت از حساب هموطنان استفاده از دستگاه اسکیمر در غالب دستگاه کارتخوان‌های سیار است که در هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دستفروشان، صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۱۰۲۶۹۴
کارتخوان

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رییس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام "اسکیمر" اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.


سرهنگ مرتضوی در رابطه با این موضوع هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود، این در حالی است که مزایای این دستگاه ها باعث شده فروشندگان دوره گرد و دستفروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.


رییس پلیس فتا اصفهان در ادامه گفت: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می نماید تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.


وی با توجه به اهمیت در نگهداری رمزهای کارت‌های بانکی گفت: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها