12 مرداد 1398 - 13:37

جریان پرداخت تسهیلات ساخت و ساز برقرار است

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن اعلام کرد: جریان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازنده ها مطابق با روال سابق همچنان برقرار است.
کد خبر : ۱۰۲۷۰۳
بانک مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، حسین حیدری رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا گفت: انواع مختلفی از تسهیلات ساخت مسکن که پیش از این نیز به سازندگان مسکن تعلق می گرفت همچنان در صورت درخواست و تمایل متقاضی و واجد شرایط بودن وی به او پرداخت می شود و تغییری در روال پرداخت این تسهیلات صورت نگرفته است.


وی با بیان اینکه سازنده های مسکن به چند نوع تسهیلات برای تأمین بخشی از هزینه های ساخت دسترسی دارند خاطرنشان کرد: متناسب با شرایط سازنده و نوع ساخت و ساز این تسهیلات در قالب تسهیلات مشارکت مدنی به سازندگان واجد شرایط پرداختمی شود.


به گفته وی در حال حاضر تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده، تسهیلات ساخت و ساز مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم و همچنین تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن مهمترین انواع تسهیلات در دسترس برای سازنده ها هستند که هر سازنده با توجه به موقعیت پروژه و شرایط خود می تواند نسبت به ارایه درخواست برای بهره مندی از این تسهیلات اقدام کند.


حیدری همچنین در بیان علت کاهش میزان استقبال سازندگان از دریافت تسهیلات ساخت مسکن اعلام کرد: هیچ محدودیتی از سوی بانک در تخصیص اعتبار برای متقاضیان و پروژه های واجد شرایط ایجاد نگردیده، بلکه تغییر شرایط اقتصادی و افزایش قابل توجههزینه های ساخت و ناپایداری قیمت نهادهای تولید، همچنین کاهش قابل ملاحظه حجم معاملات مسکن و به تبع آن رکود نسبیحاکم بر بازار مسکن به طور طبیعی حجم درخواست ها برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز از سوی سازنده ها را نیز کاهش داده است.


وی ادامه داد: در واقع علت کاهش درخواست ها برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز در ماه های اخیر به شرایط کلی بازار مسکن و ساخت و ساز برمی گردد و بانک مسکن کماکان و مانند گذشته تسهیلات ساخت مسکن را به متقاضیان و سازندگان واجد شرایط پرداخت می کند.


رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن تاکید کرد: در مقاطع زمانی رونق فعالیت های ساختمانی حجم درخواستها برای دریافت و استفاده از تسهیلات بانکی به منظور پوشش بخشی از هزینه های ساخت مسکن از سوی سازنده ها افزایش می یابد اما طبیعی است که در دوره های رکود بخش مسکن همزمان با کاهش تعداد پروانه های ساختمانی میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن نیز کاهش یابد. با این حال بانک مسکن همچنان به تمامی سازندگان واجد شرایطی که بانک مسکن را به عنوان بانک عامل خود انتخاب نموده اند و درخواست دریافت تسهیلات ساخت مسکن داشته باشند این تسهیلات را پرداخت می کند

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر