14 مرداد 1398 - 14:42

رشد ۱۱۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با رشد ۱۱۶۸ واحدی در پایان معاملات به ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۰۲۸۱۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۱۶۸ واحد رشد معادل ۰.۴۶ درصد به ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد به ۶۹ هزار و ۳۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶۶ واحد رشد معادل ۱.۵۲ درصد به ۶۴ هزار و ۵۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۸ واحد افزایش، معادل ۱.۵۲ درصد به ۴۳ هزار و ۲۷۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۴۰ واحد رشد، معادل ۰.۵۳ درصد به ۲۹۰ هزار و ۴۴۴ واحد، شاخص بازار اول با ۶۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۳۴ درصد به ۱۸۷ هزار ۲۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲۹۳ واحد رشد معادل ۰.۶۴ درصد، به ۵۱۹ هزار و ۱۲۵ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «اخابر با ۲۴۳ واحد، حکشتی با ۸۷ واحد و وپارس با ۷۲ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   


رشد شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۳۴۰۹۰ واحد صعود معادل ۴.۹۹ درصد به ۷۱۶ هزار و ۸۷۰ واحد، محصولات چوبی با ۱۶۰۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۹۷ درصد به ۳۳۸ هزار و ۳۹۶ واحد، لاستیک با ۲۰۰۹ واحد صعود معادل ۳.۸۵ درصد به ۵۴ هزار و ۱۸۵ واحد، مواد دارویی ۹۶۹ واحد رشد معادل ۳.۶۲ درصد به ۲۷ هزار و ۷۲۶ واحد، حمل و نقل با ۲۳۳ واحد افزایش، معادل ۳.۵۶ درصد به ۶ هزار و ۸۰۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۲۴۱ واحد صعود معادل ۳.۴۵ درصد به ۷ هزار و ۲۳۲ واحد، غذایی بجز قند با ۳۵۲ واحد رشد معادل ۳.۱۸ درصد به ۱۱ هزار و ۴۵۶ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «چکاوه، ددام، فسرب، دفارا، وپخش، غشان و دارو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کفپارس، وتوصا، مداران، غالبر، ونیکی، فباهنر و کساپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۸۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۸ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان رسید.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر